Thursday, March 22, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 35 JAUHI POLITIK SEKULAR,DEKATI DAKWAH



Dengan nama Allah ,99 semuanya.........zaman mulkan jabariah sedang menuju ketebing akhirannya........tiada siapa yang mengetahui jaraknya........tanda2 kiamat kecil boleh dikatakan semuanya telah timbul , semua suasana kini Allah khaskan untuk memenuhi ruang ke maksimanya........
Manusia keduniaan lebih sebok dengan pembangunan , lebih sebok dengan mengisi dunia dengan ide2 yang mengarut, hingga lupa bahawa tidak lama lagi hayat dunia mengdekati kemusnahan.........terabai segala ibadat dan amal..........
Orang2 politik mau menguasai dunia sepuas2nya....tanpa peduli dosa dan pahalanya..........menabur fitnah sesama ahli dan lawan untuk mendapat pengaruh........tanpa merujuk kepada hadis nabi saw , mereka akan tersesat dalam arus kepolitikan mereka..............mereka tanpa sadar,bahawa politik demokrasi ialah suatu bid'ah yang nyata..........tiada ada dalam politik Islam kita amal seperti yang kita ikuti demokrasi sebegini............ia adalah ciptaan yahudi untuk manusia lari dari akidah tauhid..........mereka mahu manusia menjauhi ajaran Allah.
Dekatilah dunia berdakwah supaya manusia sadar bahawa kita adalah hamba2 Allah..........mempatuhi segala ajarannya melalui Alquran dan Hadis.........dakwah untuk mepatuhi segala ibadat,bukan mepertikaian puak2 tertentu........jangan dengan masalah2 furuk kita nak menghukumkan ..........beribadat secara sempurna.............amalkan segala sunnah, dan jauhilah segala bid'ah.
“Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari adzab Jahannam, dari adzab kubur, dari fitnah kehidupan dan kematian, dan dari keburukan fitnah Dajjal”

No comments: