Sunday, May 6, 2018

SINOPSIS PRA PRU 14 : No. 3


Dengan nama Allah ,99 semuanya,ku mulai.
Pengundi kita terlalu taksub dengan parti ..........zaman mula2 dulu ,bubuh tongkai kayu sebagai calonnya pun boleh menang..........tu yang payah nak tukarkan kerajaan...........seperti yang aku tau negara2 Eropah ahli partinya tak ramai...........dan pengundi yang kita panggil atas pagar ini akan menentukan kemenangan sesebuah parti.
Aku juga tak berparti........dah nak masuk 12 kali mengundi pada PRU 14 ni..............aku akan undi parti2 yang lemah..........matlamat ku nak bagi semua parti kuat.........baru ada tandingan...........macam bola juga.......kedua2 team kuat....baru syok tengok...........macam lani Tun M versus Najib..........biar pas bersendirian dulu...........
11 kali dok ngundi dulu tak pernah yang ku pangkah menang.........semua kecundang , tapi ia menjadi semakin kuat ,semakin hari............kalau ada calon bebas pun aku pangkah supaya dia tak hilang wang deposit..........sebegini buatkan diriku tak tension ..........sesetengah orang tensionnya melangit.
Sekali ni mission aku berbeza.....kerana mungkin kali terakhir bagi ku , bila tiba PRU 15 nanti aku akan mengjangkau 80 +........atau boleh jadi aku mati dulu.............aku nak merestui doa arwah Ustaz Fadzil supaya Tun M kembali berkuasa dan membaiki semua kesalahannya dan kesalahan Najib...........memansuhkan GST........dan memperkayakan negara supaya rakyat hidup selesa.......amiinn
Bersambung insyaallah

SINOPSIS PRA PRU 14....Siri No.2


Dengan nama Allah,99 semuanya....ku mulai.
Sebelum merdeka tiap bidang ada pengarah masing2 : Pengarah Pelajaran,Pengarah Pertanian,Pengarah Pertahanan,Pengarah Kerjaraya dll lagi.........tak ada menteri ,tak ada wakil rakyat........
Pejabat Kadhi mentadbir bahagian agama.........sultan sebagai ketua agama di negeri masing2..........British turut membantu di negeri2 Melayu tak bersekutu.........British Resident ,terdiri dari pentadbir2 yang berkelulusan...........kita memilih wakil kekadangnya tiada berkelulusan , itu yang menyebabkan kelembaban dalam pentadbiran..........
British cukup ambil berat tentang pelajaran.........diujudkan Special Malay Class, Remove Classes dan mendirikan Sekolah2 Inggeris..........selepas merdeka kita hapuskan semua itu.........dan selepas itu kita terkapai2 nak memertabatkan bahasa inggeris.
Bersambung insyaallah.

SINOPSIS PRA PRU 14............Siri No. 1



Mungkin ini kali terakhir aku mengundi.......PRU 15 lima tahun lagi,umurku dah meningkat 80 tahun + ....mungkin ajal ku dah sampai sebelumnya.......tak mungkin aku boleh mengjangkau umur Tun Mahathir dan lebih bertenaga memimpin Pakatan Harapan.
Masa PRU 13 aku lebih cergas dari kali ini.........kini aku cuma menulis slogan2 pendek di Fbook,supaya senang friends membaca..........tulisan panjang2 tak sapa nak baca..........ada friends suka dan ada tak setuju........itu perkara biasa.......kita tak boleh beri semua orang setuju dengn kita..........
Banyak masaalah timbul bila berlaku pilihanraya.........dulu sebelum merdeka kita di jajah British.........aku mengaji di sekolah inggeris dapat biasiswa oleh British dari primary ke secondary hingga lulus senior cambridge.........negeri2 Tanah Melayu mentadbir sendiri2 oleh District Officers , Penghulu dan ketua2 kampong...........semua projek pembangunan merekalah yang uruskan............tak dak wakil rakyat.........merekalah wakil rakyat.
Tak dak pecah-belah antara rakyat..............DO,penghulu dan ketua kampong turun padang........depa tak terkurung dalam bilik hawa-dingin.........hawa-dingin pun belum ada..........
Bersambung insyaallah

Friday, April 20, 2018

NGOMONG2 PRU 14 MERUNGKAI KEGAGALAN POLITIK MELAYU NO.6


Dengan nama Allah,99 semuanya, aku mulai
Hudud dah tak terdengar lagi orang berbincang........RUU pun nampaknya dah disapu bawah tikar......sepisesepinya.........
Kemudian dari mulut presideng terbit slogan Block Breaker.......menjadi kekuatan menentang sapa-sapa nak menghalang umno dari berkuasa dalam PRU nanti........selepas tu terbit pula slogan King Kreator ,selepas diupacara merasmikan titi rakyat di Pulau Pinang........membantu umno mendapat kuasa nanti..........betulkah berkuasa menabalkan seseorang menjadi king ?
Tak guna bertanding kalau nak beri orang lain menang........permainan slogan ni bermula sejak dulu lagi........slogan 'takkan melayu hilang di dunia' di tiup kerana dah hilang segala keupayaan meminpin........slogan sebenarnya tipuan semata............jenis kata2 muslihat seperti dalam iklan2 barangan yang kualitinya masih tak terjamin.
Kalaulah benar memblock breaker dan king kreator , parti presideng boleh hilang banyak kerusi dan mungkin banyak kerusinya hilang deposit........
Parti presideng katanya mempunyai ahli berjumlah 1 juta.......duit parti semua ada dalam poket ahli parti........kalau seorang berderma RM 35 ,mereka boleh kutip RM 35 juta........tak perlu mintak kat umno dan tak perlu lagi royalti minyak 5 %...........ahli parti jenoh gerabe pokok getah untuk memenuhi tabung PRU nanti.
Kita tunggu sapa akan menangi PRU 14 nanti...........kalau parti presideng gagal,ke depan nanti sukar baginya untuk hidup kembali , walaupun masih belum diusung ke pusara.
Kezaliman mudah ditentang , tapi payah nak sepakat
Ku sambung lagi,insyaallah

NGOMONG2 PRU 14 MERUNGKAI KEGAGALAN POLITIK MELAYU NO.5


NO.5
Dengan nama Allah , 99 semuanya,aku mulai
Anwar Ibrahim di satu ketika merupakan satu magnet yang cukup tinggi kuasanya.......dapat menarik orang Melayu bersama berpakat...........kelebihannya cara berpidato menjadi ikutan .......caranya berpakaian juga dicopy and paste.......
Tetapi semangat orang muda tanpa pengalaman mewujudkan musuh2 yang tak rela di disamping orang2 yang dah lama berkepentingan.............musuh ada di mana2 ,lebih2 lagi dalam mengejar keduniaan..........kemungkinannya berada di mana2,setiap ketika.
Apabila beliau dipecat dari umno dan sekaligus dituduh meliwat untuk terus membunuh karier politiknya ,umat melayu mejadi lebih parah dalam perpaduan..........retak lama yang seribu dan jadi jutawan..........Anwar dua kali dicharge berliwat.........astagfirullah , jijiknya orang Melayu dipandang ketika itu.........berlendir dengan nanah ,busuknya meliputi seluruh dunia..........cerita2 sastera seperti cerpen dan novel ditulis menukilkan kebusukan "kemaluan" .Jutaan novel SHIT di cetak dan diedar percuma..............tapi banyak pembaca tak paham menelaah novel satire tersebut...............
Pak Lah menyelamatkan Anwar di era beliau menjadi PM.........tapi selepas itu diheret semula oleh pemimpin baru ke Sungai Buluh..........dicharge kerana lubang juboq Saiful diganggu-gugat,dan disitu Anwar hidup hingga kini.........
Kita orang Melayu masih berada di zaman 'Singapura di Langgar Todak' , orang cerdik-pandai mesti di 'bungkus hidup2'......
Aku sambung lagi,insyaallah

NGOMONG2 PRU 14 MERUNGKAI KEGAGALAN POLITIK MELAYU NO.4


NO.4
Dengan nama Allah ,99 semuanya,aku mulai……..Demi hari Melayu bertambah layu…….tak boleh sepakat……99% pemimpin bukan bekerja nak untuk perpaduan , tapi untuk berpecah belah……….lebih2 lagi kalau tidak dalam satu parti , lebih2 lagi bila ada pilihanraya , berkecai pecah hancur lebur…………mulut pemimpin ,mulut berbisa………lidah bercabang tak nampak dimata kerana tersorot dalam mulut……….yang berjubah berserban sama sama saja , kalau campur dengan politik.
Yahudi cerdik membikin politik ,membikin democracy…..depa adik dari setan……suka manusia menjadi musuh Allah ……..dalam politik disuruh berparti2 ,supaya mudah di laga2kan…………kita ikut kehendak yahudi sampai ke lubang biawak………..kitalah jadi sebodoh-bodohnya………..
Zaman ABIM kuat dulu nampak sebagai satu kejayaan akan muncul………Melayu dan agama berjuang seiring……….anak2 muda berlumba2 menuntut ilmu melalui Yayasan Anda dan usrah mingguan di tiap negeri dan daerah……..zaman itu Anwar ,Ust fadzil dan Sanusi dalam satu geng………..akhir geng 3 insan ini berpecah kerana politik………..lebih2 lagi bila Anwar masok Umno untuk mencuci najis dalam umno………..Ust Fadzil mengherdik,bagaimana boleh mencuci najis dalam tong taik……….. semua boleh ingat lagi tak.
Selepas itu ahli2 ABIM berpecah ,memihak kepada pikrah peminpin2 mereka tersendiri……….ada peminpin ditangkap dan dikenakan ISA dan sebagainya…………dan anak2 muda diluar persatuan ABIM tidak gemar lagi bersatu dalam ABIM………mereka membentuk halakah tersendiri2……….begitulah kegagalan Melayu nak bersatu.
Susah nak bersatu , lebih senang nak berpecah…….kerana perpecahan ialah resepi ciptaan setan.
Aku akan sambung lagi ,insyaallah.

NGOMONG2 PRU 14 (3) MERUNGKAI KEGAGALAN POLITIK MELAYU




submitted by nginapsrengenge
Dengan nama Allah , 99 semuanya, aku mulai
Melayu tak cemuih2 memusuhi sesama sendiri…….mungkin terlalui banyak makan benda makruh seperti belacan dan budu……tiba2 PAS bergabong dalam BN…….matahari semakin cerah dan cahaya bulan terhindar……..banyak ahli2nya tak gemar bermain dibawah panas matahari………maka terbinalah payung2 berjasa , islah dan beberapa nama lagi yang aku pun sudah lupa…………akhirnya , PAS disingkir keluar dari BN….diberi talak tiga konon………..tidur sekelambu terasa begitu pahit dan mursidul am PAS tuan guru Nik Aziz memberi peringatan kepada semua ahlinya ,jangan lagi berbaik dengan BN @ umno……….jangan dipatuk dilubang yang sama.
Ada lagi cita2 PAS nak berbaik dengan umno , beberapa kali dibawa sireh-pinang melamar…..tapi Nik Aziz mengherdik dan bisa ulamaknya tak terkabul oleh pemimpinnya dimasa itu……..
Selepas PRU 13 ada lagi hasrat nak bersatu dalam kerajaan negeri Selangor bersama umno , tapi tak sapa berani melangkah pesanan Nik Aziz ……..sebaliknya bergabung dalam kerajaan-campuran dengan PKR……………
Sejak kembalinya Nik Aziz keRahmatullah , pemimpin pas sendiri dah berani merintih jalan baru……..mengdekati umno,kerana umno dah tak kafir lagi………banyak ahli mula gundah-gulana………….banyak melompat keluar dalam pelukan parti Amanah…………banyak pemimpin pas menganggapkan haram keluar pas……….tapi pas bukanlah agama….ia sebuah pertubuhan politik,yang perlu mendapat kelulusan pihak ROS (Registrar of Societies) untuk bergerak sebagai parti politik………akhirnya banyak cerdik-pandai dalam pas keluar dan belayar dalam bahtera Amanah………..
Melayu gagal lagi bersama di bawah satu bumbung……….
Akan bersambung lagi ,insyaallah.

NGOMONG2 PRU 14 (2) MERUNGKAI KEGAGALAN POLITIK MELAYU




submitted by nginapsrengenge
Dengan nama Allah , 99 semuanya , ku mulai
Ajenda orang Melayu menempah kegagalan berterusan…….oleh kerana kepolitikan kita tidak mempunyai silibusnya tersendiri ,pembawaannya songsang sana-songsang sini………ketokohan kita juga cuma ada ilmu tersendiri………..mereka memanipulasikan kepada penduduk untuk kepentingan diri………..
Susah Melayu bersatu,kerana Melayu terdiri dari bebagai etnik…….banjar,aceh,bugis ,jawa ,pattani , mamak,kemboja,thai,dan satu hari nanti bangla pun mengaku sebagai Melayu,dan lain2 lagi ,cuba namainya.
Sentimen agama mudah memecah-belahkan ikatan……..dalam kemelut Team A,Team B dan Team C……isu isteri memisahkan ahli2 dalam satu ikatan……..kononnya salah seorang tokoh tidak beristerikan Melayu dan seorang lagi belum lagi beristeri………..berkecai perpapaduan dalam parti………terjadilah serpihan lagi………ikatan semakin mengecut………akhirnya parti ulung Melayu diharamkan.
Bangsa yang terbina dalam satu wadah ,pecah retak seribu dan tak indah lagi dipandang mata.
Tunggu bersambung lagi,insyaallah

NGOMONG2 PRU 14 (1) MERUNGKAI KEGAGALAN POLITIK MELAYU


Dengan nama Allah ,99 semuanya , ku mulai
Politik Melayu gagal sejak bermulanya dari Melaka lagi…….tapi aku tak mau pergi ke sana,kerana terlalu jauh masa berlalu……..dan banyak dah orang mengetahui segala2nya.
Aku mulakan secara ringkas , bermula dari Amanat Haji Hadi,kerana ia lebih dekat dengan kita.
Amanat Haji Hadi (AHH) mencetuskan perpecahan Melayu yang nyata………seagama ( UMNO) dikafir membuatkan suami/isteri bercerai-berai kerana idiologi yang berlainan…..keluarga pun bersengketa……sembahyang 2 imam…….makan kenduri UMNO haram dan…dan…dan
AHH membuatkan orang melayu ( bukan semua ) jadi fanatik dengan fatwanya………akhirnya tercetuslah Peristiwa Memali……..dalam pahaman pengikutnya dengan semangat boleh menggulingkan sebuah kerajaan dengan bersenjatakan parang kontot dan buluh runcing……..akibahnya menyedihkan dan memilukan………..semua rakyat dah tau semuanya.
Bukan salah sesiapa tercetusnya Memali , cuma kerana AHH
Politik kita bukan politik mendakwah ,tapi politik kecintaan dunia dan merebut kuasa…..bukan merebut keredoan Allah .
Aku akan sambung menulis dalam siri ke 2……..aku akan tulis pendek2 dan hurai secara mudah dipaham.

Thursday, March 22, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 35 JAUHI POLITIK SEKULAR,DEKATI DAKWAH



Dengan nama Allah ,99 semuanya.........zaman mulkan jabariah sedang menuju ketebing akhirannya........tiada siapa yang mengetahui jaraknya........tanda2 kiamat kecil boleh dikatakan semuanya telah timbul , semua suasana kini Allah khaskan untuk memenuhi ruang ke maksimanya........
Manusia keduniaan lebih sebok dengan pembangunan , lebih sebok dengan mengisi dunia dengan ide2 yang mengarut, hingga lupa bahawa tidak lama lagi hayat dunia mengdekati kemusnahan.........terabai segala ibadat dan amal..........
Orang2 politik mau menguasai dunia sepuas2nya....tanpa peduli dosa dan pahalanya..........menabur fitnah sesama ahli dan lawan untuk mendapat pengaruh........tanpa merujuk kepada hadis nabi saw , mereka akan tersesat dalam arus kepolitikan mereka..............mereka tanpa sadar,bahawa politik demokrasi ialah suatu bid'ah yang nyata..........tiada ada dalam politik Islam kita amal seperti yang kita ikuti demokrasi sebegini............ia adalah ciptaan yahudi untuk manusia lari dari akidah tauhid..........mereka mahu manusia menjauhi ajaran Allah.
Dekatilah dunia berdakwah supaya manusia sadar bahawa kita adalah hamba2 Allah..........mempatuhi segala ajarannya melalui Alquran dan Hadis.........dakwah untuk mepatuhi segala ibadat,bukan mepertikaian puak2 tertentu........jangan dengan masalah2 furuk kita nak menghukumkan ..........beribadat secara sempurna.............amalkan segala sunnah, dan jauhilah segala bid'ah.
“Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari adzab Jahannam, dari adzab kubur, dari fitnah kehidupan dan kematian, dan dari keburukan fitnah Dajjal”

Friday, March 16, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 34 JOM KITA ULANGKAJI SIRI PERISTIWA2 DI AKHIR ZAMAN



Dengan nama Allah , 99 semuanya...........hari demi hari , masa berlalu non-stop , masa tak menunggu kita ,kita melalai masa kita..........sesuatu yang merugikan.....Allah berikan kita waktu yang ada limitnya........tak sesaat ditambah atau dikurangi............
Perlu diingati bahawa kita sekarang berada di tahap waktu yang dijelaskan Nabi saw sebagai Mulkan Jabariah........iaitu satu zaman yang penuh dengan fitnah dan kezaliman......setiap insan zalim pada diri sendiri,setiap kerajaan zalim pada rakyatnya........seterusnya begitulah.........susah nak cari orang yang benar2 bersih peribadinya........fitnah pula dah menjadi gula2 di bibir yang mengeluarkan kata2...........celik mata dah terpapar fitnah di media massa dan di kaca teknoloji digital........dan kekadang datang dari jiran tetangga..........astaqfirullahiazim........mafhum sabda Nabi saw : Di waktu siang penuh dengan iman,di waktu petang pulang dengan kufar ......nauzubillah
Iman dan amal saja yang boleh membantu diri kita........Alquran dan Hadis menjadi pemandu kita......waktu ini (Mulkan Jabariah) dah di penghujungnya........jangan tanya bila nak kiamat , bila nak munculnya Mahadi , bila datangnya Dajjal............semua itu dalam pengetahuan Allah.........tarikh mati kita sendiri pun kita tak tau.........cuma kerja kita ialah persiapan diri untuk berjumpa dengan Allah Azawajalla........
“Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari adzab Jahannam, dari adzab kubur, dari fitnah kehidupan dan kematian, dan dari keburukan fitnah Dajjal”


Sunday, March 11, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 33 TIDAK SEHARUSNYA MEMERANGI MAHADI




Ku mulai dengan nama Allah , 99 semuanya............seperti dalam hadis Nabi saw , nanti satu ketika,tidak tau bila ,bilamana iklim dunia berubah............di jazirah arab akan mendapat salji , dan semua negara mendapat iklim yang berubah kerana kedudukan bumi mendapat perubahan axisnya.............Malaysia di anggarkan waktu itu mempunyai 4 musim : winter summer spring dan autumn.............wallahuaklam..........tapi hadis nabi adalah benar..........
Di waktu salji di Makkah , Mahadi akan muncul untuk di bai'ah oleh pengikut2nya di depan Kaabah........Nabi menganjurkan supaya semua orang mukmin,muslim lagi moksin merangkak di atas salji untuk memberi sokongan kepada Mahadi mendukung khalifah islamiah ,kerana ketiga2 putera raja dari keturunan saudi gagal dalam perebutan takhta...........tidak seorang pun menang untuk menerajui kepimpinan di Saudi Arabia..........sehingga Mahadi dari bangsa Quriash , mendapat ketokohan memimpin umat Islam didunia.........Mahadi diberi Allah segala pengetahuan menerajuikan umat..........Mahadi dari keturunan Rasullullah.......dan nama sebenarnya persis seperti nabi , Muhamad bin Abdullah ..............
We must stand-by the family of our prophet...........jangan sombong seperti yahudi syiah komunis dan NGO NGO musyrikin yang berselerak di serata dunia seperti freemason ,allimuniti ........mereka menjadi ejen dajjal untuk memusuhi Mahadi.........mereka manipulate dalam semua hal politik ,kewangan dan masyarakat dll2nya..........dalam ekonomi mereka manipulate the market , dan tetapkan harga monetory value..........kerana kuasa mereka sebagai world leaders mereka boleh saja membangrapkan sesebuah negara..............negara2 kaya dengan minyak seperti saudi pun sujud kepada mereka.........mereka sudah pun menjatuhkan Iraq @ Saddam Hussain ............bukan kerana Saddam membunuh kurdish dari keturunan syiah , tapi kerana Saddam enggan mengikut telunjuk Kisengger dalam masaalah emas dan IMF..........apa mereka peduli kalau bangsa kurdish di bunuh Sadam...........akhirnya apabila jatuhnya Iraq , kosnya membangun semula terlalu tinggi,mereka menyerahkan Iraq kepada Syiah..........ini juga akan berlaku di Syria............wallahuaklam
“Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari adzab Jahannam, dari adzab kubur, dari fitnah kehidupan dan kematian, dan dari keburukan fitnah Dajjal”

Saturday, March 10, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 32 DUNIA MODEN ARKITEKNYA IALAH DAJJAL



Ku mulai dengan nama Allah , 99 semunya............sedar tak sedar dunia moden kini ( dunia akhir zaman ) ialah di bawah arkitek sang dajjal..........bagaimana dajjal boleh komunicated dengan ejen2nya ? Allah memberi kelebihan pada dajjal.......dajjal umurnya panjang , begitu juga dengan iblis dan setan..........walaupun Tamin Addari memaklumkan kepada Nabi saw,bahawa dajjal diberkas dan diikat , tapi ejennya meneruskan ejendanya.........siapa ejennya ? Iblis dan setan ,berperanan menghasut manusia bertubi2..........yahudi,syiah dan komunis dan almunafik akur dengan arkitek dajjal.
Secular states jelas dibina atas dasar dajjal.........soveriegnty of the state,patuh pada dasar2 politiknya..........secular states tidak taat pada perintah Allah dan RasulNya.......segala dasar dan undang2 berteraskan akal manusia yang memerintah.......dasar dajjal ialah merosakkan akidah tauhid umat manusia...........manusia patuh pada undang2 yang sesuai dengan kehendak pemimpin..........kalau pemimpin seorang gay,dia akan luluskan perkahwinan sesama jenis..........begitulah seterusnya.
Dajjal merendahkan diri wanita..........berpakaian tetapi telanjang , wanita berpakaian seperti lelaki , dan wanita berkelakuan seperti lelaki...........dan lelaki pun dibranded sebagai wanita.........fungsi wanita dan lelaki ditunggang-langgangkan.....disrupted ,turn upside down.......equal freedom of women and men.......family planning ......ini lah tamaddun dajjal......dajjal civilization.........merudumnya taraf kemasyarakatan.........the collapse of society.
“Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari adzab Jahannam, dari adzab kubur, dari fitnah kehidupan dan kematian, dan dari keburukan fitnah Dajjal”


Friday, March 9, 2018

MEMOIR SEORANG PESARA..NO. 103 ARWAH TAN SRI SANUSI JUNID





Semoga arwah dalam penuh kasih-sayang Allah , dan memberi sepenuh kecintaanNya............arwah TS Sanusi Junid , anak Kampong Aceh ,Yan,Kedah hari ini dijemput Allah ........di pagi yang mulia waktu subuh........ketika berumur 75 tahun.
Aku mengenali arwah kerana sama2 masuk ke kelas Special Malay di Ibrahim School,Sungai Petani.........kami bersama 3 tahun , kemudian selepas Standard Six arwah ditawarkan ke Malay College.Kuala Kangsar , kerana mendapat keputusan cemerlang dalam Standard Six Assessment Examination.
Kami tetap berhubung .........kirim salam selalu sampai........kemudian arwah ke Australia ,mengaji Accountancy...........balik bertugas sebagai pegawai bank.........arwah bergabong dengan Ust Fadzil dan Anwar Ibrahim dalam penubuhan ABIM.........aku ikut menyertai ABIM...........kemudian arwah menubuhkan Shamelin...........aku pun ikut sama jadi ahli........aku tak ikut menjadi ahli UMNO , bila beliau masok UMNO.........dan jadi menteri persekutuan sejak berumur 38 tahun..............kami tetap berkawan .
Aku ucapkan banyak berterimakasih pada arwah kerana memilih tapak tanah kepunyaan Ayah ku di Banggol Derdap untuk membina Sebuah Rumah Anak Yatim yang sekarang di kenali sebagai Rumah Gemilang Adik...........syukran , doakan ganjaran berganda untuk arwah............selain itu arwah membina lagi 5 buah rumah anak2 yatim di seluruh Kedah semasa arwah menjawat Menteri Besar Kedah....
Last aku bertemu arwah semasa beliau merasmikan Maktab Mahmud Cawangan Yan,di Kampong Aceh,Yan ,Kedah..........salah satu lagi usaha arwah dalam pendidikan , setiap daerah di kedah diujudkan cawangan2 Maktab Mahmud..........
Moga kembalinya ke alam baka membawa jasa2 mulia yang diujudkan arwah............pohon berikan pahala yang setimpal dan Allah tak pernah memungkiri janji2Nya.

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 31 SIAPAKAH TENTERA MAHADI ?




Ku mulai dengan nama Allah , 99 semuanya..........di akhir zaman dunia di rasai semakin sempit..........kesempitan dari segenap segi.........hidup semakin sempit walaupun Allah mencurahkan rezekinya bertimbun2..........fikiran menjadi sempit memandangkan manusia semakin banyak rosak akidahnya , dengan terjelma tuhan2 baru, seperti duit,pangkat .........cuma tiada terjelma barua2 yang mengakui dirinya tuhan, seperti firaun Ramses 11, Namrud.........
Hidup rakyat menjadi sempit kerana kekayaan dibolot oleh pengkuasa2 yang tamak,seperti disabdakan Nabi saw sebagai Singa2 lapar,menteri2 sebagai serigala dan para hakim sebagai anjing..........rakyat tertinggal sebagai kamping , mengembek ke sana kemari............mmbek-mmbek yang tidak mendapat perhatian.
Akan datang di fasa akhir zaman dengan timbulnya dajjal....mengakui dirinya sebagai el-masieh dan seterusnya mengakui dirinya tuhan..........dajjal mempelajari dari kisah firaun Ramses 11 dan Namrud.........membunuh nabi merosakkan diri........Ramses 11 mampuih di tenggelami air kerana hendak membunuh Nabi Musa a.s , Namrud mampuih kerana seekor nyamuk kerana hendak membunuh Nabi Ibrahim a.s..........dajjal bertekad merosak akidah manusia............ejen2 dajjal sudah lama mempolopori ejanda2 merosakkan akidah manusia.........
Ejen2 dajjal tidak akan membantu Mahadi untuk menyelamatkan umat..........yahudi tidak memberi bantuan,Syiah pun sama dan kini mereka memecah-belahkan umat Islam dan terakhir ialah menuduh puak mengamalkan sunnah sebagai wahabi...........astaqfirullahiazim..........sebenarnya tiada ada mazhab wahabi..........sebegitu juga dulu menuduh kumpulan tabligh........orang tabligh pun tak tau mereka itu orang tabligh , mereka menjalankan dakwah.........mengajak umat bersembahyang berjemaah dan mengikut dan mengamalkan sunnah2 Nabi saw di masa makan ,tidor , bermesyuarat dan beramal dalam aktiviti kehidupan harian.......mandi ,ke tandas , ziarah dan lain2nya.........wallahuaklam.


Thursday, March 8, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 30 TERTUTUPNYA TANDA2 KECIL SEBELUM TIMBUL TANDA2 BESAR KIAMAT




Ku mulai dengan nama Allah , 99 semuanya...........selagi ruang masih ada tanda2 kecil akan menjelma seperti yang di kehendaki Allah ...........bila dah cukup padat tanda2 kecil memenuhi ruang dan perebutan takhta Saudi tak dapat menentukan penggantinya,maka bermulai di sini Imam Mahadi akan muncul...........bila tak siapa yang tahu..........mengikut hadis nabi saw , di masa itu Saudi sudah bersalji.....kerana nabi saw bersabda 'merangkaklah di atas salji untuk berbaiah dengan Mahadi di depan Kaabah '...............kini jazirah arab sudah 3 tahun menerima hujan salji berdikit-dikit............dan kita tau axis bumi telah condong ke arah barat , dalam masa yang tak lama axis bumi akan melintang seperti garisan khartulistiwa...........bila garisan khatulistiwa menegak seperti ganti kutub utara dan kutub selatan , maka jazirah arab akan menikmati iklim seperti Eropah.....mempunyai 4 musim :winter,summer,autumn dan spring.................percayalah , kata-kata Nabi saw adalah benar.
Selepasnya tanda2 besar akan bermula satu lepas satu secara pantas.........bermula dengan dajjal seperti yang telah saya huraikan dalam episod No . 29 yang lepas...........
“Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari adzab Jahannam, dari adzab kubur, dari fitnah kehidupan dan kematian, dan dari keburukan fitnah Dajjal”

Wednesday, March 7, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 29 URUTAN TANDA2 KIAMAT BESAR




Ku mulai dengan nama Allah , 99 semuanya............kita pohon supaya Allah selamatkan kita dari peristiwa2 kiamat besar , kerana fitnahnya zaman ini tak mampu kita menepis dengan iman kita yang tipis...........
Ia muncul pabila dajjal memulakan propagandanya di atas muka bumi ,walaupun dia hadzir selama 40 hari , tapi oleh kerana hidup cukup susah kerana segala teknologi digital rosak sepenuhnya , tiada makanan dan sebagainya........makanan orang2 beriman cuma zikir,seperti yang disarankan oleh nabi saw............dajjal datang membawa surga dan neraka..........siapa yang iktirafnya sebagai nabi diberikan makan dan minum.........seperti berduyun2 berebutnya...........2 per 3 manusia gadai akidah.........akhirnya dia mengaku sebagai tuhan.........
Nabi Isa a.s dan Mahadi akhirnya dapat membunuh dajjal .....kemudian timbul pula makhluk perosak Yakjuj dan Makjuj.........apabila makluk perosak ini dimatikan Allah , dan bangkai2nya diangkut oleh beburung yang tengkoknya sebesar leher unta...........Allah turunkan hujan lebat membasuh bumi yang busuk ekoran dari bangkai yakjuj dan makjuj.............
Selepas ini bumi menjadi aman seamannya.........tertegak khalifah Islam ...........manusia dan binatang hidup senang lenang dengan rezeki yang bertambah-ruah..............
“Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari adzab Jahannam, dari adzab kubur, dari fitnah kehidupan dan kematian, dan dari keburukan fitnah Dajjal”


MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 28 YAHUDI DAN KRISTIAN LEBIH MENGENALI NABI MUHAMAD SAW




Ku mulai dengan nama Allah , 99 semuanya........sejak kecil lagi semasa mengikuti datoknya berniaga di Syam , ulamak yahudi sudah memaklumkan kepada A Mutalib bahawa Muhamad adalah nabi akhir zaman.........Muhamad perlu dilindungi.Datoknya dengan segera membawa Muhamad pulang ke Makkah.............mereka mengenali Muhamad,kerana dalam Injil dan Taurat ada diriwayatkah ciri2 nabi terakhir.............mereka memusuhi Muhamad kerana bukan dari golongan orang mereka...........asyabiah mereka tinggi melangit.
Umat yahudi dan keristian termasuk para ahli sains dewasa ini lebih mengenali Nabi saw...........mereka mengkaji AlQuran dan hadis2 nabi...........serangan mereka pada Islam mendadak dari segenap segi...........diseleweng dan di twist sana-sini supaya Islam berpecah...........lebih2 lagi kuncu mereka syiah turut sama kerana mereka pun memfitnah Islam dari setiap aspek............bahkan imam 12 mereka dikatakan lebih maksum dari khalifah2 Islam..........Quran mereka mengandungi lebih jumlah ayatnya dari Alquran yang kita baca ...........mereka menuduh nabi menyorot sebahagian dari ayat2nya...........nauzubillah...............merekalah pembantu2 dajjal dan memerangi Mahadi ,kerana Mahadi ialah warisan dari Nabi saw.......
Mereka kenal tapi tak cinta........semuanya ujud dari kesombongan dalam diri.........
“Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari adzab Jahannam, dari adzab kubur, dari fitnah kehidupan dan kematian, dan dari keburukan fitnah Dajjal”

Monday, March 5, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 27 PERANGAI SOMBONG SAMPAI KE SELURUH GENERASI MEREKA.........YAHUDI,SYIAH ,IBLIS DAN JUGA DAJJAL


Ku mulai dengan nama Allah , 99 semuanya...........Allahuakbar , Alhamdulillah......Allah masih sayangkan kita.......cekal dengan tauhid , dan sunnah Nabi menjadi amalan seharian...........Islam sudah complete , dan kita tak perlu bersolek.........agama tak perlu dihias .......Islam sudah cantik.......hanya orang yang bodoh membid'ahkan di sana-sini.........ikut sunnah paling mudah dan senang......me-reka-reka dalam agama adalah bid'ah...........menuduh amalan sunnah sebagai wahabi adalah salah.........tak kan ikut cara Nabi saw itu salah............itu adalah propaganda syiah nak memecah-belahkan umat Islam...........jauhi syiah.
Jauhi perangai sombong........sombong membinasakan diri.......sebab itulah yahudi,syiah,iblis dan dajjal memusuhi Islam...........kesombongan mereka yang keterlaluan akhirnya tak nampak jalan yang benar...........membinasakan diri.........masyaallah.............ahli agama mereka berjuang untuk kepentingan diri..........untuk membenteraskan ahli agamawan yang pentingkan diri , Allah utuskan para nabi sejak dari awal lagi ........selepas seorang,seorang nabi........berjumlah seketi,dua laksa dan empat ribu..........manusia mudah seleweng bila wafatnya seseorang nabi.......sejarah Nabi Musa a.s pergi bermunajat di Bukit Tursina selama 40 hari , sekembalinya didapati umatnya telah menyembah anak lembu.........kita kini Nabi kita telah wafat 1400 tahun dulu , perhati sajalah umatnya...........bergelumang dengan dosa dan bebagai ajaran sesat...........diantara kita juga ada orang beragama berjuang untuk kepentingan diri.......bebagai bid'ah di buat dalam amalan agama kita...........ada yang telah mengaku sebagai ahli khalifah , ada ahli2 menyembah kubur.........ada yang mengaku berjumpa Nabi setiap malam dalam tidurnya, .......masyaallah.........jauhilah kita dari karut-marut tersebut...............ada antaranya mengaku menjadi Mahadi.........menjual agama dalam politik........kafir sana,kafir sini........kemudian berbaik semula , sesama ketua...........ahli2-bawahan dah berapa banyak yang murtad............dulu bersembahyang 2 imam........kenduri tak boleh makan,kerana sembelehannya tak sah.........berapa banyak yang taksub dengan ajaran sesat,berjuang bergaduh dan mati katak........sejarah pahit di negara kita sendiri pun terlalu banyak perlu dikupas dan di analisa,untuk menentukan yang benar dan salah.................kalau kita masih sombong , samalah kita dengan yahudi, syiah,iblis dan dajjal.............nauzubillah.
“Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari adzab Jahannam, dari adzab kubur, dari fitnah dajjal"

Sunday, March 4, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 26 PENGISIAN TANDA2 KECIL KIAMAT DALAM FASA KE 4


"Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari adzab Jahannam, dari adzab kubur, dari fitnah kehidupan dan kematian, dan dari keburukan fitnah Dajjal"
Ku mulai dengan nama Allah , 99 semuanya...............jam minit saat berjalan terus tanpa henti2nya..........tiada ada non-stop..........anihnya masa tercatat segagan , walaupun kita terasa seketika bergeraknya begitu pantas dan sekali-sekali berasa hala-tujunya lambat seperti berjalannya seekor kekura.............itulah maha kebijaksanaan Allah dalam semua hal kejadiannya.........di dalam ruang ini pengisian tanda2 kecil kiamat terjelma di mata kasar kita............bumi diisi kezaliman sesuai dengan berita dari Nabi saw ,zaman mulkan jabariah tiada ada negara tanpa kezaliman , kecuali yang ku perasan cuma di negara Brunei Darulsalam......di lain2 negara rakyatnya ,bukan lagi sesuai dipanggil rakyat , tetapi rakyatnya diperhambakan..........ditindas dengan kepelbagaian cukai dan di denda dengan undang yang direkakan sendiri oleh yang berkuasa , tiada ada undang2 atas dasar agama...........rakyat di cekek hingga terjeler lidah.........harta negara dimiliki oleh segelintir yang ada kuasa...........bukan dikongsi bersama rakyat , rakyat cuma memakan kuah2 yang tiris dari kezanah negara........banyak masok dalam poket mereka sendiri.........astaqfirullahiazim.........
Pengkuasa2 yang musyrikin pula asyik membunuh rakyat dalam peperangan kecil dan yang besar2.....seperti yang pernah berlaku dan kini melarat ke zariyah arab di Syria......orang2 tanpa dosa seperti kanak-kanak dan orang2 tua di bunuh tanpa kasihan belas sebagai seorang manusia...........mereka lebih terok dari binatang2 buas.........
Pengisian ini masih diisi Allah sebelum timbulnya tanda2 besar kiamat...........hanya Allah yang tau bila tibanya waktu ............jom kita sama2 mempersiapkan diri dengan iman dan amal...........kerja kita ialah berdakwah ,membetulkan akidah manusia.........menegah mereka syirik pada Allah ,kerana syirik meleburkan tauhid........menegah mereka melakukan bia'ah , kerna bid'ah meleburkan sunnah........syirik dan bid'ah dimurkai Allah..............Astaqfirullahiazim

Saturday, March 3, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 25 PENGISIAN DI FASA KE 4 SEBELUM MUNCULNYA MAHADI


Aku mulai dengan nama Allah , 99 semuanya............Alhamdulillah kita masih hidup dan dapat merasai detik2 cemas ,gelora rasa ,duka nestapa dan berlaku kegelisahan umat di dunia akhir zaman di fasa ke 4 seperti di maklumkan Nabi saw dalam hadis2 akhir zaman............
Alam semakin rapoh , ekonomi parah , pemimipn bertukar ganti dan setiap penggantian membawa penyakit umat yang lebih menakutkan.........Trump lebih terok dari Obama.......begitu juga yang berlaku didepan mata kita , di negara kita..........buruk penyakit lebih membesar dan lebih busuknya..........yang mempunyai sedikit baiknya di cap sebagai membawa celekaaan,dan yang terok disanjung dan dijunjung...........tahun2 gempar menanti di depan.......peperangan tak akan berhenti.........goncangan dahsyat bumi ekoran serangan meteor ,masing2 takut berlakunya dan tsunami besar2an akan berlaku.........ais dari kutub utara dan kutub selatan mencair dan akan menenggelami sebahagian besar pinggiran laut dan berjuta manusia akan mati...........wallahuaklam.
Ciri2 penyanyi kaum wanita disanjung dan dinobat sebagai lambang kemegahan akan lebih cepat mengisi kekosongan tanda kecil kiamat......dan muzik akan membawa kelalaian umat........dan arak di jamu dipesta2 sambutan peristiwa.........Kalau ketiga2 ini dah ada dalam masyarakat,maka tunggulah masanya tiba kemusnahan.......ini sabda Nabi saw dalam hadis2nya..........Astaqfirullahiazim..

Friday, March 2, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO.24 TANDA2 KECIL KIAMAT BELUM LAGI TERTUTUP



Ku mulai dengan nama Allah , 99 semuanya..............kita masih berada di fasa ke 4 ,mulkan jabariah,zaman penuh dengan kezaliman dan fitnah,zaman tanda2 kecil kiamat...........kita disekelilingi oleh bermacam kerenah hidup..........fitnah berada ditiap ruang hidup kita , kezaliman menjadi2 .........yang berkuasa tetap dengan wajah kesingaannya,merampas dan merompak tak kira harta sesiapa..........para menterinya berwajah serigala........mengampu dan menyokong segala tindak laku penguasanya.........kerana pangkat dan harta...........para hakimnya berwajah anjing,merestui segala hasrat dan cita2 orang atasannya..........ini telah disebut oleh Nabi saw dalam hadis sohehnya dunia di akhir zaman.........
Entah berapa lama lagi zaman ini , tak siapa yang ketahui........selagi bumi belum dipenuhi oleh tanda2 kecil kiamat , tanda2 besarnya kiamat tak akan timbul.........mungkin Allah berkehendak memenuhinya sampai ke maksimanya.........semakin hari semakin terok.........dalam apa hal saja.........pemimpin yang baru dinobatkan lebih terok dari pemimpin yang berlalu........Nabi pun telah jelaskan ; hari esok lebih buruknya dari hari ini.....masyaallah.......
Alam semakin rapoh......akhlak rapoh . hati keras berat dosa menambah setiap detik.......ekonomi parah......tiada penukaran pemimpin yang lebih baik............murtad , krisis kewangan,akhidah songsang melanda umat manusia.........manusia berpagi beriman,berpetang kembali munafik......
Sesungguhnya bumi akan menerima beberapa lagi peristiwa2 ngeri........gempa......meteorite..........dan bila datangnya Imam Mahadi,bumi berada dalam cukup gawat.....kelaparan menjadi cukup hebat.....wallahuaklam.


Thursday, March 1, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 23 MENGENALI MAHADI SECARA RINGKAS


Ku mulai dengan nama Allah , 99 semuanya.............Mahadi ialah dari satu keturunan dengan Nabi saw..........dari cucundanya Hassan Ibnu Saidina Ali..........namanya pun Muhamad bin Abdullah.........di bai'ah di depan Kaabah,antara hajartulaswad dan makam Ibrahim..........peristiwa berlaku apabila pergaduhan antara 3 anak raja Saudi yang gagal ketiga2nya menjadi khalifah..............Mahadi di bai'ah di musim sejuk,salji di masa itu dah turun menebal di Makkah.........hadis Nabi saw menyeru umat Islam merangkak di atas salji untuk bertemu Mahadi..........dunia musim ni cukup gawat , segala teknoloji termusnah , dan peperangan pun secara manual,mengguna pedang dan lembing dan tombak........kenderaan pun cuma menunggang kuda dan unta..........susah yakmat dan makanan utama ialah zikir...........
Semasa di Madinah , Mahadi dikejar ...........segala tentera yahudi dan syiah yang mengejar Mahadi di telan bumi selepas keluar dari Madinah...........
Misi peperangan Mahadi dengan musryikin ,pabila dajjal mendapat bantuan lebih dari 2 pertiga umat,Mahadi ke Damascus ..........umat menggadai akidah pabila dajjal memberi segala kemudahan , dan kuasa yang ada padanya..............ilmu segala taktik peperangan Mahadi mendapat kepimpinan dari Allah........Mahadi menunggu Nabi Isa a.s turun di menara putih untuk membunuh dajjal..........kerana dajjal tak dapat dibunuh oleh Mahadi.........tugas pembunuhan ditetapkan di tangan Nabi Isa a.s............
Selepas dajjal di bunuh maka tertegaklah khalifah Islamiah terakhir di bumi...........menurut hadis zaman aman ini cuma berada selama 7 ,8 atau 9 tahun saja............selepas wafat nabi Isa a.s dan Mahadi ,seleruh umat Islam di matikan serentak oleh angin lembut...........yang masih hidup orang2 musrikin saja..............nama Allah tak disebutkan.......zaman fasik ini tak tau memakan masa selama mana.....terserah pada Allah..........manusia waktu itu hidup penuh dosa memenuhi syahwat mereka.........laksana hidup binatang..........masyaallah , allahuakbar..................then kiamat besar akan berlaku..................end of the world.

Wednesday, February 28, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 22 FASA KE 4...MULKAN JABARIAH MERANGKAK TERUS KE MATLAMAT YANG DITENTUKAN ALLAH



Ku mulai dengan nama Allah ,99 semuanya..........bukti sains dan hadis Nabi saw selari dengan apa akan terjadi di akhir zaman di fasa ke 4............kita umat islam mempersiapkan diri dengan amal dan imam yang mantap....itulah saja yang disabdakan Nabi....iman dan amal menjadi benteng segala fitnah di zaman ini...........fitnah menjadi2 dan sesama Islam pun tak teruja menghadapinya..........kerana terbahaginya 73 puak dan satu puak saja boleh pakai...........masing2 dengan bongkak dan sombong mempopularkan puak tersendiri,kekadang nampak jelas mementingkan diri...........kerana kecintaan pada dunia dan pangkat...........AlQuran dan Hadis di manipulate .
Puak yahudi komunis dan syiah berusaha cukup keras , dan perlu ketahui bahawa dunia ini akan di anugerahkan pada manusia hanya dalam sekejip masa saja lagi............tetapi kerana mereka musuh Islam , apa pun mereka akan terjadi mereka tetap lawan........walaupun mereka mengkaji hadis Nabi akan kebenarannya , tapi mereka tak dapat menerimanya...........walaupun bukti2 sains selari dengan Hadis...........walaupun mereka tahu siapa Mahadi,mereka akan bermusuh...........walaupun mereka tahu siapa dajjal , mereka tetap nak sanjungnya.........walaupun mereka tahu Nabi Isa a.s akan turun dan meneruskan usaha Nabi Muhamad saw...............
Amerika dan syiah Iran tak akan bermusuh..........mereka saling membantu..........di asfaham telah ada 70 ribu yahudi,menunggu ketika untuk mehalau Mahdi..........ada askar2 suffian yang akan membantu.............mereka sama2 berkongsi idea supaya umat Islam berpecah belah dengan mempengaruhi idea songsang mereka..........membuat bebagai bid'ah dalam ibadat.........syirik dengan Allah.......duit menjadi tuhan mereka,pangkat menjadi tuhan mereka.........dalam politik masing2 sibok mengejar duit pangkat .........di negara kita sendiri pun gejala ini hidup..
Dunia ahli fikir sedang memerhati segala rintitan peristiwa yang akan berlaku seperti dijelaskan Nabi saw 1400 tahun dulu..........umat Islam lenyap sedikit demi sedikit........Islam lemah dan makin goyang dan hidup dalam ketakutan..........tiada ada masa2 aman dan syirik pada Allah bermaharajalela...........masyarakat pecah-belah dan dihasut dengan bebagai kerenah..............tanpa iman mereka akan kecundang........
Sedikit masa lagi dikatakan ahli2 sains metior akan melanggar bumi..........minta dilindungi Allah.........meteor ini padat dengan lagom besi.........seluruh bumi dan isi2nya akan ditarik oleh magnetic field dan akan habis lingkop segala peralatan dari besi dan segala teknologi digital akan musnah..........manusia kan kembali seperti zaman purba dahulu...........ais dari kutub selatan dan kutub utara akan cair,dan akan menenggelami sebahagian daratan di tepi laut.....termasuk beberapa bandar besar.............daratan menjadi laut...........jutaan manusia akan mati lemas..............dunia akan gelap selama 40 hari ,sila baca surah Al Dukhon..............zaman ini cukup gawat dan perit.......moga kita dilindungi Allah.........tapi yang datang dari Alquran itu benar , yang dari Hadis nabi saw juga benar............sunhanallah.

Tuesday, February 27, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 21 FALSAFAH DAJJAL DAN BEBERAPA AJENDANYA DAH MULAH TERSEBAR SERIBU TAHUN DULU



Dari hadis nabi yang telah meriwayatkan pelayar arab tersangkut di sebuah pulau dan bertemu dajjal di pulau tersebut...........dajjal terikat dan akan dibebaskan bila tiba beberapa peristiwa berlaku nanti.......keringnya laut Galelee,kisah buah tamar dan dajjal mengakui jika sebenarnya Nabi telah menyebarkan Islam ,masanya dia terlepas adalah sangat dekat.............
Nabi membenarkan kisah pelayar tersebut ......dia memeluk Islam selepas bertemu dengan Rasullullah..........
Ahli2 hadis telah menggali dari cerita tersebut dan benar peristiwa yang berlaku sekarang terlalu dekat dengan alamat besar kiamat.....kemunjulan dajjal.........kunju2 dajjal juga sedang galak mempersiapkan diri untuk mentabal dajjal sebagai al-masih dajjal yang akan berperang dengan Imam Mahadi nanti.............yahudi ,syiah , komunis dan beberapa ngo anti Islam ialah pengikut2 dajjal nanti...........imam orang Islam pun cukup rapoh bila dajjal turun,kerana dia membawa kebendaan dan kemewahan dengan kuasanya.............manusia kebendaan ( materialilstik) terkam pada dajjal seperti manusia kita di zaman pilihanraya raya........terpusu2 dengan 'cash is king'.............
Sebenarnya ajenda dajjal telah bermula diserata dunia.......ajenda freemason dan pemujaan setan oleh kuasa2 barat kolonial menjajah negara2 kecil dan mengikut telunjuk mereka sejak berzaman...........dengan matawang pound sterling mengikat leher negara2 kecil , sekaligus memperomotkan agama setan mereka.............seluruh tanah jajahannya disatukan di bawah Commenwealth............
Bila kuasa dunia berpindah ke Amerika Syarikat , mereka pula melanjutkan penjajahan ekonomi dan ketenteraan mereka..........negara2 Islam di goda mereka..........perang demi perang berlaku dan seluruh dunia akur dengan perbuatan ganas mereka.........mereka tidak militan , tapi Islam juga dituduh sebagai militan............sekarang dunia2 arab diserang mereka..........Iraq dimusnahkan dan serahkan Iraq ke pada syiah...........kini syria dilanda dengan pembunuhan beramai2.......syiah ikut membantu.......diikuti oleh yamen.........dan Saudi juga akan turut tergugat...........Amerika tidak akan serang Iran (Iran kuncu mereka) ,dan sedang galakan melabelkan Saudi sebagai negara Wahabi........dan telah mula ngo2 islam pun terikut.........sebelum mengkaji teori untuk memenigkan minda Islam..............pohon Allah berikan nusrahnya pada agamaNya..........amiin.

Sunday, February 25, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 20 BUAT PERSEDIAAN SEBELUM DATANGNYA MAHADI


Dengan nama Allah,99 semuanya.......... ku mulai semula membicara zaman mulkan jabariah ,era akhir zaman...........zaman yang penuh dengan fitnah ,tetapi belum lagi memenuhi keseleruhannya seperti yang dikehendaki Allah.
Masih ada ruang2 tertentu yang kita tak tahu........Allah telah memberi tanda2nya yang baru terjadi..........kalmarin hujan ais turun di Madinah ( bukan salji).........manusia bunuh membunuh sesama sendiri , bukan saja antara penguasa2 yang tamakkan dunia tapi dah berlaku dalam rumah.........penzinaan menjadi2 kerana nafsu sarakah ,seolah tak boleh kawal lagi , seperti binatang tak kira tempat dan waktu...........penipuan dan pembohongan berlaku sewenang2nya................pemimpin tak malu dan segan menipu dan berbohong..........dah jadi sebagai adat..............
Politik untuk berkuasa memuncak,mengekalkan kuasa begitu ghairah.........untuk memuaskan nafsu kerana digoda oleh harta dunia,pangkat dan dah lupa pada mati...........sesapa pun yang berkuasa di zaman ini akan melakukan kezaliman..........sebab itu Nabi saw menyebutnya ini lah zaman kezaliman..........kezaliman akan terhapus bilamana tertegaknya khalifah Islamiah tertegak nanti dibawa oleh Mahadi dan Nabi Isa a.s dan terbunuhnya dajjal nanti...........percayakah mereka pada hadis2 Nabi saw ?
Jadi apakah kerja kita ? berpelok tubuh menanti masa terhapusnya kezaliman..........kerja kita ialah berdakwah.........membawa obor agama melalui AlQuran dan Al Hadis........mengingat umat tentang Allah,mengenali diri sendiri dan ingatkan hujung jatuh kita di kahirat nanti...........bukan melagakan umat manusia.........mengkafirkan orang ,bukan nak menuju ke Putrajaya.........apa hebatnya ke putrajaya.........cuma untuk pentingkan diri , sehingga parti2 politik yang bernafsu islam pun menjaga kepentingan diri.........hanya berdakwah boleh membetulkan cara hidup untuk mati............insyaallah.
Ya Allah ....Jauhi kami dari syirik , kerana syirik meleburkan tauhid .......Jauhi kami dari bid'ah , kerana bid'ah melebukan sunnah............

Saturday, February 24, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO.19 AXIS BUMI MAKIN MENYENGET , BERLAKU PERUBAHAN PADA CUACA



Perubahan cuaca yang berlaku sekarang adalah hasil dari fonamena kedudukan axis bumi .........kedudukan asalnya menyenget lari dari asalnya..............ahli sains meramalkan cuaca akan berubah di setiap negera..............Malaysia diramalkan akan mendapat 4 musim di masa mendatang......summer winter autumn dan spring.........sejak 3 tahun yang lalu di kawasan negara arab telah mula mendapat salji..........dan bila munculnya Imam Mahadi negara Saudi akan ada salji...........Nabi saw dalam Hadisnya menyebut bahawa umat Islam terpaksa merangkak di atas salji untuk pergi berbai'ah dengan Imam Mahadi di depan Kaabah........masyaallah........Nabi memberi tau lebih dari 1400 tahun dahulu..............tanaman akan tumbuh subur di tanah gurun apabila mendapati salji ..........
Dengan perubahan cuaca ini juga air laut akan melimpah di kebanyakan bandar besar di tepi laut, dan menenggelami sebahagiannya...........terdapat goncangan yang hebat dan akan berlaku tsunami.
Alam semakin rapoh keras dan berat dengan bala...........ekonomi akan menjadi lebih parah.........monetory sistem lebih cerewet..........tiada ada negara yang akan dapat pemimpin yang lebih baik............pengganti lebih buruk dari yang memimpin dahulunya........pemimpin muslim di cap sebagai militan.............kominis dijemput sebagai sahabat...........syiah semakin rancak mengeksploit rakyat yang kurang ilmunya.............program 'wahabi'nya dan kawin mut'ah dilipatgandakan............ajenda Yahudi memecahbelahkan negara2 Islam rancak kerana mereka bersedia menerima kedatangan dajjal...........sebab itu mereka akan menentang kedatangan Mahadi..........syiah juga akan menentang Mahadi.........senjata tajam mereka ialah mengecapkan Saudi negara wahabi , sekaligus Mahadi pula dari keturunan cucu Nabi ,Hassan........bukan Hussein yang mereka sanjungi.............wallahuaklam

Friday, February 23, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 18 DI ZAMAN TURUNNYA DAJJAL


Jangan ditanya bila turunnya dajjal..........tiada siapa yang tau..........tapi waktunya semakin dekat , dengan alamat2 yang disabdakan Nabi saw , kita menjadi gerun akan peristiwa itu........dunia semakin hari semakin gawat..........sabda Nabi saw ' hari ini lebih baik dari esok'.........dari esok ke esok dunia semakin buruk , teruk dan jangan impikan kecermelangan dan terbilangan..........
Di era ini dunia di isi oleh kezaliman demi kezaliman.........yang berkuasa terus berusaha mengekalkan kuasa dengan berbagai taktik politik mereka..........bercakap mereka terisi pembohongan........nak mertabatkan masyarakat ,tapi masyarakat di tindas dengan pelbagai kesusahpayahan hidup..........kekayaan dibolot mereka tanpa malu dan segan..........
Peperangan dan pembunuhan mencecah ratusan ribu.........dulu di Vietnam di Konggo di Cambodia ,rakyat mati katak......di Afgan di Iraq darah rakyat membasahi bumi........kini berlaku di Syria,Palestin........di syria saja 400 ribu telah terkorban , bukan askar tapi majoritinya kanak2 dan orang tua...........diramalkan perang besar akan turut berlaku di Yeman dan seluruh tanah arab termasuk Negara Saudi.........politik terkini memperlaga2kan rakyatnya...........racial harmony menjadi retak dan berkecai sudahnya...............syiah mula membantai muslim sunni........mereka akan memerangi Imam Mahadi,kerana Mahadi adalah dari keturunan Saidina Hassan.........mereka merestui dari keturunan Hussien.........sebab tu mereka sokmo menyebut Hussein , Hussein Hussein...........walaupun Nabi saw memberi tau ,Mahadi adalah dari keturunannya di sebelah Hassan...........
Bila bumi terisi penuh dengan kezaliman dan pembunuhan Imam Mahadi akan muncul , kemudian diikuti oleh dajjal........moga kita terselamat dari fitnah dajjal........seburuk2 fitnah ialah fitnah dajjal.

Wednesday, February 21, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 17 DI PENGAKHIRAN ZAMAN MULKAN JABARIAH ,FASA KE 4



Di zaman ini juga ialah zaman penuh dengan fitnah ...........tiap mulut akan membawa fitnah , di akhbar2 penuh dengan fitnah , di TV berita2 fitnah disiarkan secara meluas , di ulang2kan...........
Sesama agama menuduh puak itu dan ini..........ada yang menuduhkan sahabatnya sebagai kafir..........sungguh dashyat.....nauzubillah.
Sudah sampai peringkat yang berpagi2 mengaku muslim tapi petangnya bertaraf kafir,dan petangnya mengaku muslim tapi paginya sudah terbalik iman.........nauzubillah.
Orang berkuasa pula sama jadinya....menaburkan fitnah untuk mengekalkan kuasa..........dalam politik pun sama ,masing2 menegakkan benang basah dan memfitnahkan pihak lawan........kalau ada kesalahan pun dinafikan sesenang hati.......lidah sudah bercabang dan telinga sudah pekak sebelah...........yang benar tak didengari , yang palsu disanjung2kan...........berita2 di tuis untuk kepentingan mereka.
Masyarakat sudah tak tau membezakan yang benar dan salah........kerana wang mereka sanggup menyokong yang salah.........wang sudah menjadi raja dalam hati........
Zaman Eropah menjadi raja dunia,habis negara2 kecil dijajah dan dipecah2kan.........wangnya menjadi kuasa modal penjajahan............sejak USA menjadi raja dunia ,dollarnya menjadi modal pentadbiran...........selepas ini di katakan yahudi akan menjadi raja dunia , dan bibit2 ke arah itu telah kelihatan dengan jelas.........dajjal di sediakan mereka segala kemudahan nanti.......dajjal ( one-eyed jack) akan ditabalkan mereka sebagai al massih , dan menduduki pemerintah selama 40 hari..........dajjal akan memfitnah manusia dengan kuasa yang Allah sediakan buat sementara........


MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 16 KITA DI AREA TANDA2 KECIL KIAMAT


Hitungan tahun kita manusia berada di daerah ini telah lebih seribu tahun..........dan segala tanda2 kecil ini membiak dan memasuki setiap lorong ,negeri dan kampong........dulu pernah dengar berlaku di negeri2 maju di Amerika dan United Kingdom , tapi kini tanda2 tersebut telah terjelma di negeri kita , di bandar kita dan di kampung kita.........astagfirullah...........
Setiap hari zina ,buang anak , mabuk , membunuh , mencuri merompak , pecah rumah , meragut dan sebutkan saja apa saja cekelakaan akan disiar oleh suratkhabar dan di TV............kerja2 keji seperti rasuah , riba dianuti oleh pegawai2 atasan tanpa malu.........tak gentar dengan api neraka.
Bila area ini akan tamat tak siapa yang tau , mungkin masih banyak lagi ruang2 yang masih belum penuhi..........dan klamiksnya Allah akan bawakan alamat2 besar akhir zaman , satu persatu ...........seperti yang di beritau Allah dan Rasulnya saw......dukhon (gelap 3 atau 4 hari) menutupi bumi , munculnya Imam Mahadi , Peperang besar , hujan , kemarau , dajjal ,Al- Jasasah ,turunnya Nabi Isa a.s , Yakjut dan makjut , dan seterusnya........
Katanya alamat2 besar ini mengambil masa yang lebih cepat..........dajjal cuma diberi 40 hari riwayatnya di bumi.......tapi hari pertamanya panjang sampai setahun,hari kedua sepanjang sebulan,hari ketiganya panjang seminggu dan yang selebihnya seperti hari2 biasa...........Imam Mahadi menjadi khalifah selama 7 tahun, Nabi Isa a.s juga diberi 7 tahun.........( ada hadis mengatakan Nabi Isa a.s menjadi khalifah selama 40 tahun)........keduanya hadis itu benar.........kerana yang dikatakan 40 tahun kerana dicampurkan 33 tahun semasa Nabi Isa a.s diangkat ke surga.........wallahuaklam..........

Monday, February 19, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 15 KITA MASIH DI AREA FASA KE 4 DALAM LINKUNGAN TANDA2 KECIL SEBELUM BERLAKU TANDA2 KIAMAT BESAR.


Nabi saw bersabda meramalkan bahwa tidak ada fitnah yang lebih dahsyat semenjak Allah swt ciptakan manusia pertama sehingga datangnya hari Kiamat selain fitnah Dajjal.
Ejen dajjal ada di segenap pelusuk bumi.
Aktiviti dajjal di sponsor sewenang2nya.
Populariti setan dan dajjal seiringan , dinobat oleh manusia.......nauzubillah
Jom kembali pada sunnah dan sekaligus kita perangi syiah.
Kita sekarang di fasa ke 4 ( Mulkan jabariah )......umat akhir zaman.
Manusia dipaksa tunduk kepada sesama manusia dengan memperlakukan hukum buatan manusia yang penuh dengan keterbatasan dan kepentingan peribadi seraya mengabaikan hukum Allah Yang Maha Adil.
Hukum jahiliyah buatan manusia dilaksanakan dan tegak di mana-mana sedangkan hukum Allah ditinggalkan dan tidak diambil berat.

Saturday, February 17, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO.14 KITA DI FASA AKHIR KE 4




Perlu di ketahui kita sekarang di fasa akhir ke 4..........kita adalah in-between .......tanda2 kecil kiamat in -between tanda2 besar kiamat..........
Di peringkat awal tanda2 kecil in di pandang cukup xtrodinary dan luar biasanya pada pandangan masyarakat biasa...........berzina cukup aib perilakunya , akhirnya menjadi kebanggaan pula , malah setiap detik ada saja zina...........arak pun sama ,sekarang menjadi hidangan dalam majlis2..........berbohong adalah cukup malu , tapi bohongan menjadi ejenda istemewa dalam kempen politik di masa kini..........mencuri dan meragut juga di pandang a'ib,tapi kini berleluasanya berlaku hingga di jauh2 di carok kampong berlaku..........riba,rasuah di pandang cukup a'ib,tapi kini tak ada rasa malu dan berdosa lagi...........tak menutup aurat cukup malu,kini mendedah aurat termasyhur dalam arena fesyen...............
Peristiwa2 kecil semakin hari semakin kerap dan akhirnya menjadi perkara biasa dalam masyarakat dunia..........dah hilang habis perasaan dosa ...........entah berapa lama Allah nak membiarkan manusia hidup dalam noda dosa.......wallahuaklam...............manusia semakin hari semakin lalai , semakin semakin longlai imannya...............waspadalah zaman ini...........nanti bila cukup sampai ke maksima ,Allah akan menurunkan tanda2 besar kiamat , satu demi satu ,dan rugilah orang yang lalai...............masanya kita tak diketahuinya............Nabi saw cuma menceritakan urutan berlakunya,dan tidak memberitahu bila berlakunya sesuatu...............bila berlaku sesuatu semuanya milik Allah ................masa bisa saja di panjangkan atau dipendekkan oleh Allah ............masa tetap sama,24 jam sehari..........tapi ada kalanya kita rasa masa meluncur laju , dan ada kalanya merangkak lambat seperti siput babi.
Perhatikan apa lagi tanda2 kecil yang belum timbul......boleh dikatakan semuanya telah timbul.......hubaya hubaya....

Thursday, February 15, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 13 HATI MANUSIA DI ERA INI BERTAMBAH KERAS


Zaman fitnah kini membuat hati manusia bertambah keras.........tanda2 kecil yang disabdakan Nabi saw yang berlakunya sebelum menculnya tanda2 besar kiamat besar,hampir semuanya telah kita dapat saksikan dengan mata kasar kita.............setiap saat ada pembunuhan,ada penzinaan,kecurian ada sebutkan saja telah muncul dinegara kita,bukan lagi di amerika atau eropah..........
Sebelum munculnya tanda2 besar kiamat ,kini merupakan tanda pemisahan dengan tanda kiamat besar............waspadalah kita semua.......kita sekarang berada diperantaraan antara kedua peristiwa yang akan berlaku.........mungkin ada lagi tanda2 kecil yang lebih menakutkan dan mengerikan akan berlaku ,dan entah berapa lama lagi Allah menetapnya , kita tak ketahui........sebelum munculnya tanda besar yang pertama dengan munculnya Imam Mahadi........
Sebelum muncul Imam Mahadi , dunia menjadi semakin gawat..........peperangan demi peperangan akan berlaku .........manusia tipis imannya.........fitnah memuncak , ada pula mengaku ulamak , mencari pengaruh untuk kepentingan diri.........ada golongan mengkafir sesama agama...........hidup semakin sukar , ada yang beriman di waktu pagi,tapi kufur di waktu petangnya...........nauzubillah.........
Imam Mahadi akan membawa ke rahmatan dan menstabilkan umat........tapi golongan yahudi,syiah,komunis dan setan akan juga terus dengan agenda mereka masing2..............jangka-masa Imam Mahadi berada cuma dikatakan 7 tahun saja.........dan dalam jangka masa ini Imam Mahadi akan membantu Nabi Isa a.s menentang Dajjal......... dan tanda besar kiamat akan berlaku satu lepas satu dengan ketentuan Allah dalam kadar yang pantas............wallahuaklam.

Wednesday, February 14, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 12 IMAM MAHADI AKAN MUNCUL DALAM FASA KE 4


Melalui hadis2 Nabi saw dalam fasa ke 4 ini setiap peristiwa perturut2an satu demi satu secara pantas.........tanda2 kiamat besar juga datang dan pergi satu lepas satu..........dan tiada ada siapa pun tahu bila berlakunya...........tapi itulah yang akan terjadi..........tak manfaat kita mengetahuinya bila berlaku , tapi kita kena mempersiapakan diri kalau ianya berlaku dizaman kita masih hidup..........fitnah akan menjadi lebih ngeri , dan tanpa iman manusia akan kecundang.........itulah yang pahamkam , berpagi kita beriman dan petangnya murtad.......nauzubillah........berpetang kita beriman dan paginya akan jatuh murtad..........pohon dijauhkan Allah dari segala musibbah tersebut.........biarlah turunnya dajjal dimasa mana kita sudah diselamatkan Allah.........dan fitnah dajjal lah yang paling ditakuti oleh para2 nabi a.s yang dahulu lagi.........
Bila kancah peperangan dunia menjadi makin perit.........dah terjadi dihampir serata dunia timur tengah...........manusia menjadi semakin kejam .......semua mahu menguasai dunia termasuk yahudi ,syiah,komunis..........itulah tanda2 awal di fasa ke 4 ini..........dan peristiwa ini akan melarat ke Yemen,dan Saudi..........lihatkan selepas hilang khalifah Islam ,dunia akan menjadi lebih melarat , kecuali dengan munculnya Imam Mahadi , yang menjadi penyelamat dan membawa rahmat..........Mahadi terpaksa berhadapan dengan yahudi,syiah dan komunis.............masanya entah bila, wallahuaklam.

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 11 FASA KE 4 DI AKHIR ZAMAN


Mulkan Jabariah ,Nabi saw menyebutnya........kita kini berada di zaman ini..........zaman diktator.......kezaliman , pembunuhan dan penindasan terhadap rakyat jelata ........pembohongan dan penipuan terluah dari mulut2 penguasa.......mereka membolot kekayaan dan harta negara dan menjadi milik bersama kroni2nya.........sebagai singa........menteri2nya sebagai serigala yang setia , menyokong dan mengampu tindak-tanduk sang singa.........dan para hakim pula diibaratkan sebagai anjing ,merestui sang singa selagi ada habuan di berikan..........dunia menjadi porak-peranda........dan dalam zaman ini akan keluar beberapa tanda2 menculnya Imam Mahdi...........rakyat kini perlu jaga iman dan amal..........kerana selepas muncul Imam Mahadi yang membawa rahmat akan muncul pula satu fitnah besar makhluk dajjal............moga kita tidak ada lagi di zaman ini , kerana getirnya berada di masa ini..........moga Allah selamatkan kita , amiiinn.
Gambar the Jeddah -Eye......kuncu2 dajjal dan mula persediaan menyambut dajjal.

Thursday, February 8, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 10 JARAK MENJAUH DI ALAM BARZACH


Demi Allah perjalanan di barzach jauh tiada tahap berhentinya.............cuma dapat dipahami sehinggalah semua di bangkitkan semula bila ditiupkan semula sangkakala .........dunia sudah lama termusnah ,tiada apa lagi yang ada,semua yang hidup di dunia telah habis tahap2 hidup.
Tahap hidup kita kini ialah tahap seperti kata Nabi saw di tahap akhir zaman.........zaman Mulkan Jabariah.......zaman diktatorship..........zaman penguasa sebagai serigala,merebut dan membolot kekayaan....zaman para menteri sebagai serigala,mengampu dan menyokong penguasanya...........zaman para hakim seperti anjing,memberi perlindongan kepada penguasa yang memberi habuan..........zaman rakyat ialah mengebek ke sana kemari..............walaupun di bohongi dan di tipu mereka tetap mengembek..........
Zaman ini pula akan bersambung sehingga timbul tanda2 besar petanda hari kiamat besar..........di zaman ini manusia akan merasa banyak kepahitan hidup .susah-payah ......lebih2 lagi apabila segala kejanggihan hidup ,alat letronik dan segala kemudahan asas hidup termusnahan secara total.......

Wednesday, January 31, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 9.... DI TRANSIT PERTAMA (ALAM BARZACH) PASPORT DITARIK DAN TERPUTUSLAH HUBUNGAN DENGAN DUNIA NYATA




Roh dan jasad otomatik terputus hubungan dengan kaum keluarga ,harta benda dllnya........roh dan jasad bersendiri di temani oleh amalan , sedakah dan segala kebajikan ataupun kejahatan yang pernah dipraktikan semasa hidup dulu.........yang manafaat memberikan manfaat,yang jahat memberi kejahatan..........yang bermanfaat terhenti kecuali masih diguna-pakai oleh yang hidup......baik dan jahat akan sampai kepada simati ........bonus baik dan bonus jahat.......amalan kita sanya boleh bertambah melalui anak2 kita yang soleh membuat kebajikan..........begitu jua dosa akan bertambah,jika anak2 membuat kejahatan di muka bumi......celakalah kita ( nauzubillah.)

Amalan baik kita menemani kita dan membela kita dalam soal-siasat di barzach..........bahagialah roh dan jasad orang2 soleh ,orang yang membuat banyak kebajikan dan kebaikan di atas muka bumi semasa hidup..........rugilah serugi2nya orang sebaliknya............astaqfirullah...........

Berapa lamakah roh dan jasad berada di alam barzach..........lebih lama dari di bumi......sebagaimana lamanya kita hidup dibumi dengan semasa dalam perut ibu kita..........tiada bermasa di sana.......cuma diberitakan bahawa sehari disana diperhitungkan 1000 tahun masa dunia.........Allahuakbar.........kalau berdosa,lamalah hidupnya dalam dosa.....dengan segala siksaan yang tak habis2 deritanya.............kalau sukses dalam kesejahteraanlah hidup di alam barzach........berehat aman damai...ammiinn.....lebih2 lagi pahala datang setiap hari di hantar oleh anak2 yang soleh..............

Ada orang bercerita arwah akan pulang sepanjang 40 hari selepas matinya..........itu berbohong........katanya balik tengok anak-cucunya dan hartanya......bohong..........diperasapkan kemian ..........yang sukakan asap2 ni ialah makhluk dari jin......jin yang datang...........

Di barzach ialah penantian sebelum tertiupnya sangkakala kali kedua...........untuk berarak ke padang masyhar sebagai transit manusia yang keduanya..........banyak lagi fitnah2 di Masyhar dan lebih dahsyat dan lebih mikmatnya jika dibandingkan di barzach...........manusia akan ditimbang dosa dan pahala ..........bermacam2 masalah timbul kerana di masa ini nafsi-nafsi..........masing2 mementingkan diri sendiri...........cuma yang boleh diharapkan mendapat syafaat dari Nabi saw........kalau di dunia lagi kita cincaikan sunnah2 Nabi saw , bagaimana kita nak dapat syafaat dari Nabi saw...........lebih2 lagi mengamalkan syirik...........tiada tauhid.........syirik meleburkan tauhid .....dan bid'ah meleburkan sunnah..........