Monday, February 25, 2008

INILAH KONGSI RAYA YANG SEBENAR

Dulu dok canang kongsi raya-kongsi raya .......itu tipu.
Sekarang baru kita boleh kongsi raya. Lima tahun sekali kita kongsi. Raya kali ke 12 ini nampak para pengundi macam tak ghairah macam yang lepas2. Banyak cawangan kosong tak bersolek macam dulu . Masing2 frust calon depa tak terpilih. Dok berebut nak jadi YB . Masing2 mula berani cerita yang pelik2 berlaku . Aku tak mau cerita kerana masing2 dah tahu . Nantilah kita sama2 tunggu 8 Mac nanti. Harap tiada ada penipuan , kalau ada padahlah negara kita nanti.
Selamat mengundi.......teringat aku pada lagu mengundi Zainol Alam tahun 1957. Lupa pula aku serikatanya.

2 comments:

KotaStar said...

Pos mesej dalam karangan sebelum ini tapi nampaknya tak sampai. Ya terbaca mengenai Che Uda sebagai calon.Semoga diharap beliau bersedia menjadi YB dengan semua cabaran asalkan boleh mewakili rakyat dan penduduk Sik dg jujur dan bersungguh-sungguh. Kita berdoa kejayaannya.Ingin tahu cerita disebalik calon yang tak dipilih. Yang 'Desa' itu orang mana? Saya tahu dia orang kuat Pak Lah Betulkah?

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE said...

Pak Non,

'Desa'tu orang k/batas.Adun pula orang belah luar juga.Kedua2 s/u Pak Lah . Calon Adun tu jadi s/u Mid Man di puterajaya . Tu yang depa marah. Masing2 dah lama terlior nak jadi YB .Kita dah lama jadi YB (Yang Bersara).Jom kita pi undi 'grandma' di K/Terengganu. Kita tak kenal dia ,kalau tidak boleh tulis dalam blob.