Sunday, February 25, 2018

MEMOIR FUTURISTIK EXTRAORDINAIRES NO. 20 BUAT PERSEDIAAN SEBELUM DATANGNYA MAHADI


Dengan nama Allah,99 semuanya.......... ku mulai semula membicara zaman mulkan jabariah ,era akhir zaman...........zaman yang penuh dengan fitnah ,tetapi belum lagi memenuhi keseleruhannya seperti yang dikehendaki Allah.
Masih ada ruang2 tertentu yang kita tak tahu........Allah telah memberi tanda2nya yang baru terjadi..........kalmarin hujan ais turun di Madinah ( bukan salji).........manusia bunuh membunuh sesama sendiri , bukan saja antara penguasa2 yang tamakkan dunia tapi dah berlaku dalam rumah.........penzinaan menjadi2 kerana nafsu sarakah ,seolah tak boleh kawal lagi , seperti binatang tak kira tempat dan waktu...........penipuan dan pembohongan berlaku sewenang2nya................pemimpin tak malu dan segan menipu dan berbohong..........dah jadi sebagai adat..............
Politik untuk berkuasa memuncak,mengekalkan kuasa begitu ghairah.........untuk memuaskan nafsu kerana digoda oleh harta dunia,pangkat dan dah lupa pada mati...........sesapa pun yang berkuasa di zaman ini akan melakukan kezaliman..........sebab itu Nabi saw menyebutnya ini lah zaman kezaliman..........kezaliman akan terhapus bilamana tertegaknya khalifah Islamiah tertegak nanti dibawa oleh Mahadi dan Nabi Isa a.s dan terbunuhnya dajjal nanti...........percayakah mereka pada hadis2 Nabi saw ?
Jadi apakah kerja kita ? berpelok tubuh menanti masa terhapusnya kezaliman..........kerja kita ialah berdakwah.........membawa obor agama melalui AlQuran dan Al Hadis........mengingat umat tentang Allah,mengenali diri sendiri dan ingatkan hujung jatuh kita di kahirat nanti...........bukan melagakan umat manusia.........mengkafirkan orang ,bukan nak menuju ke Putrajaya.........apa hebatnya ke putrajaya.........cuma untuk pentingkan diri , sehingga parti2 politik yang bernafsu islam pun menjaga kepentingan diri.........hanya berdakwah boleh membetulkan cara hidup untuk mati............insyaallah.
Ya Allah ....Jauhi kami dari syirik , kerana syirik meleburkan tauhid .......Jauhi kami dari bid'ah , kerana bid'ah melebukan sunnah............

No comments: