Monday, December 13, 2010

KHIR DIGANTUNG

SUBHANALLAH


Semuanya ditangan Allah......kita tak boleh pandai2.....itulah ajaran agama tauhid....agama kita........tak selamanya kita diatas ada ketika kita dikebawahkan......kerja Allah sejak azali lagi....masa diatas ingat2lah........kita ni kerdil di sisi Allah.......jangan megah dan sombong.........jangan lupa daratan..........sedetik saja hidup kita di dunia.....


Khir digantung dari semua jawatan parti..........gantung tak bertali sangat pahit bagi sesapa saja yang pernah berjawatan tinggi...........dengan banglo yang harga berjuta2 pun tak dapat menyembohkan luka dihati..........dengan duit berjuta2 pun tak dapat membeli ubat kesakitannya..............kalau ilmu tauhid tu tinggi,insyaallah dapat mengubatinya.........tapi kalau dah tingginya tauhid,kita tak nak duit berjuta2,kita langsung tak pandang dunia ni....kata nabi SAW : dunia ini ibarat najis.


Bersabarlah,bertaubatlah.....tapi susah nak minta maaf kepada seluruh rakyatnya di selangor......ada rakyatnya yang tak mau maafkannya..........itu semua menjadi perkara susah..........kan itu juga seperti najis.


Salam melebar senyum........srengenge adalah sekerdil hambaNya.

5 comments:

Aki44 said...

Salam Ayahanda,

Ini baru mahkamah dunia, saksi boleh dibeli, hakim pun boleh beli jugak kalau kena harganya.

Mahkamah Rabbul Jalil xleh nak beli, tunggulah.....

Chik Att said...

Salam ayahanda....

Hidup ini umpama bola . Dulu di atas sekrang di bawah . Dulu kenakan org .... hari ini ....

Betul kata Aki44 ..... Mahkahmah Rabul Jalil Telus dan Adil ....

Anonymous said...

salam pak srengenge,

Sedap hidup di dunia tak sebagaimana sedapnya bandingkan dengan di akhirat...............pedihnya hidup didunia tak juga sepedihnya dibanding seksa di akhirat.

Anonymous said...

salam pak cha,


bila hati buta , semua di dunia ni rasa sedap.

Bila rasa bankrap, nak berkuasa jadi idaman.

KotaStar said...

Assalam mualaikum!

Saudara ,

Dah sampai balik di Titi Gajah kelmarin jam 11.00 pagi dan sempat Jummat. Semuanya sihat dan seperti biasa masih terkenang minggu2 dahulu kita disana. Terima kasih kerana kita dapat menghubungi semasa disana. Kami doakan saudara dan keluraga sihat selalu. InsyaAllah kita berjumpa nanti.

Pak Non dan kak Wan