Friday, April 20, 2018

NGOMONG2 PRU 14 MERUNGKAI KEGAGALAN POLITIK MELAYU NO.4


NO.4
Dengan nama Allah ,99 semuanya,aku mulai……..Demi hari Melayu bertambah layu…….tak boleh sepakat……99% pemimpin bukan bekerja nak untuk perpaduan , tapi untuk berpecah belah……….lebih2 lagi kalau tidak dalam satu parti , lebih2 lagi bila ada pilihanraya , berkecai pecah hancur lebur…………mulut pemimpin ,mulut berbisa………lidah bercabang tak nampak dimata kerana tersorot dalam mulut……….yang berjubah berserban sama sama saja , kalau campur dengan politik.
Yahudi cerdik membikin politik ,membikin democracy…..depa adik dari setan……suka manusia menjadi musuh Allah ……..dalam politik disuruh berparti2 ,supaya mudah di laga2kan…………kita ikut kehendak yahudi sampai ke lubang biawak………..kitalah jadi sebodoh-bodohnya………..
Zaman ABIM kuat dulu nampak sebagai satu kejayaan akan muncul………Melayu dan agama berjuang seiring……….anak2 muda berlumba2 menuntut ilmu melalui Yayasan Anda dan usrah mingguan di tiap negeri dan daerah……..zaman itu Anwar ,Ust fadzil dan Sanusi dalam satu geng………..akhir geng 3 insan ini berpecah kerana politik………..lebih2 lagi bila Anwar masok Umno untuk mencuci najis dalam umno………..Ust Fadzil mengherdik,bagaimana boleh mencuci najis dalam tong taik……….. semua boleh ingat lagi tak.
Selepas itu ahli2 ABIM berpecah ,memihak kepada pikrah peminpin2 mereka tersendiri……….ada peminpin ditangkap dan dikenakan ISA dan sebagainya…………dan anak2 muda diluar persatuan ABIM tidak gemar lagi bersatu dalam ABIM………mereka membentuk halakah tersendiri2……….begitulah kegagalan Melayu nak bersatu.
Susah nak bersatu , lebih senang nak berpecah…….kerana perpecahan ialah resepi ciptaan setan.
Aku akan sambung lagi ,insyaallah.

No comments: