Friday, April 20, 2018

NGOMONG2 PRU 14 MERUNGKAI KEGAGALAN POLITIK MELAYU NO.6


Dengan nama Allah,99 semuanya, aku mulai
Hudud dah tak terdengar lagi orang berbincang........RUU pun nampaknya dah disapu bawah tikar......sepisesepinya.........
Kemudian dari mulut presideng terbit slogan Block Breaker.......menjadi kekuatan menentang sapa-sapa nak menghalang umno dari berkuasa dalam PRU nanti........selepas tu terbit pula slogan King Kreator ,selepas diupacara merasmikan titi rakyat di Pulau Pinang........membantu umno mendapat kuasa nanti..........betulkah berkuasa menabalkan seseorang menjadi king ?
Tak guna bertanding kalau nak beri orang lain menang........permainan slogan ni bermula sejak dulu lagi........slogan 'takkan melayu hilang di dunia' di tiup kerana dah hilang segala keupayaan meminpin........slogan sebenarnya tipuan semata............jenis kata2 muslihat seperti dalam iklan2 barangan yang kualitinya masih tak terjamin.
Kalaulah benar memblock breaker dan king kreator , parti presideng boleh hilang banyak kerusi dan mungkin banyak kerusinya hilang deposit........
Parti presideng katanya mempunyai ahli berjumlah 1 juta.......duit parti semua ada dalam poket ahli parti........kalau seorang berderma RM 35 ,mereka boleh kutip RM 35 juta........tak perlu mintak kat umno dan tak perlu lagi royalti minyak 5 %...........ahli parti jenoh gerabe pokok getah untuk memenuhi tabung PRU nanti.
Kita tunggu sapa akan menangi PRU 14 nanti...........kalau parti presideng gagal,ke depan nanti sukar baginya untuk hidup kembali , walaupun masih belum diusung ke pusara.
Kezaliman mudah ditentang , tapi payah nak sepakat
Ku sambung lagi,insyaallah

1 comment:

شركة المثالية said...


شركة المثالية للتنظيف تسعد بتقديم خدماتها لعملائها بالمنطقة الشرقية خدمات تنظيف خدمات مكافحة حشرات خدمات تسليك مجاري المياه للمطابخ والحمامات جميع الخدمات المنزلية تجدونها مع شركة المثالية للتنظيف بافضل جودة وارخص الاسعار بالاعتماد علي كافة الادوات الحديثة والعمالة الماهرة

شركة المثالية للتنظيف
شركة المثالية للتنظيف بالدمام
شركة المثالية للتنظيف بالخبر