Sunday, May 6, 2018

SINOPSIS PRA PRU 14............Siri No. 1



Mungkin ini kali terakhir aku mengundi.......PRU 15 lima tahun lagi,umurku dah meningkat 80 tahun + ....mungkin ajal ku dah sampai sebelumnya.......tak mungkin aku boleh mengjangkau umur Tun Mahathir dan lebih bertenaga memimpin Pakatan Harapan.
Masa PRU 13 aku lebih cergas dari kali ini.........kini aku cuma menulis slogan2 pendek di Fbook,supaya senang friends membaca..........tulisan panjang2 tak sapa nak baca..........ada friends suka dan ada tak setuju........itu perkara biasa.......kita tak boleh beri semua orang setuju dengn kita..........
Banyak masaalah timbul bila berlaku pilihanraya.........dulu sebelum merdeka kita di jajah British.........aku mengaji di sekolah inggeris dapat biasiswa oleh British dari primary ke secondary hingga lulus senior cambridge.........negeri2 Tanah Melayu mentadbir sendiri2 oleh District Officers , Penghulu dan ketua2 kampong...........semua projek pembangunan merekalah yang uruskan............tak dak wakil rakyat.........merekalah wakil rakyat.
Tak dak pecah-belah antara rakyat..............DO,penghulu dan ketua kampong turun padang........depa tak terkurung dalam bilik hawa-dingin.........hawa-dingin pun belum ada..........
Bersambung insyaallah

No comments: