Tuesday, April 21, 2020

BAYAN STAYATHOME ,,,,,21.4.20 (6 ptg )

BAYAN STAYATHOME.....21.4.20 (6 ptg)
Dengan nama Allah 99 semuanya
Assalamulalaikom..........selawat dan salam atas Nabi saw
Tok kita Nabi Adam as apabila turun ke dunia mendapati dunia ni serba kekurangan.........macam2 masalah perlu diatasi........berbeza sangat hidupnya di surga dulu.........
Allah telah mengajar Nabi Adam as segala2nya...Alquran menjelaskan semua ini (Al Bakarah ayat 31,32,33) , jadi Adam as berjaya menguruskan hidup di dunia........
Bagaimana cucu2nya sekaarang ? Hidup keluh-kesah,gundah-gulana ,lebih2 lagi di waktu kita diserang oleh virus.........ribuan matinya dan ubatnya belum dijumpai............bila berpandukan Al-quran kita jumpainya segala sebab asbab , dan ubatan pun Allah telah berikan pada kita..........dalam fbook saya ,saya telah muatkan segala keluh-kesah kita dan gundah-gulana kita secara ringkas,dan jawapan2 dari Al-quran sebagai pedoman kita.........BIAR AL-QURAN MENJAWAB ada 10 tip rengkas yang tersedia ..........dan banyak lagi jawapan dalam Al-Quran ,cuma kebodohan saya ,saya tak dapat kumpulkan semuanya.....memadailah secara ringkas untuk kita semua membuat benteng kehidupan kita sebelum menuju ke akhirat..........insyaallah kita mendapat keberkatan.......tuan2 boleh semak dalam fbook saya BIAR AL-QURAN MENJAWAB (1 SAMPAI 10 ).
Pohan pertolongan dari Allah .........La quala wala (hingga akhirnya)
Musim PKP , tiada taskil.......wassalam

1 Komen

No comments: