Saturday, October 27, 2012

BANTAH KEBIADABAN SOI LEK








KUALA LUMPUR:
 Lebih 200 umat Islam hari ini berhimpun secara aman  di hadapan Wisma MCA, Jalan Ampang, bagi membantah kebiadaban Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek yang menghina agama Islam.

Mereka yang terdiri daripada perbagai latar belakang termasuk wakil NGO Islam hadir bagi menyatakan rasa tidak senang mereka dengan sikap MCA yang tidak berhenti-henti menghina agama Islam.

Himpunan hari ini adalah anjuran Dewan Pemuda PAS Malaysia dan Dewan Ulamak PAS Pusat. Ia hanya dirancang semalam oleh mereka dan berkumpul di sana hari ini.

Mereka membawa sepanduk dan poster mengecam tindakan pemimpin MCA itu yang didakwa tidak tahu menjaga sensitiviti umat Islam.

Ianya berikutan kenyataan Soi Lek yang menyerang Islam habis-habisan dan secara berterusan.

Terbaru, beliau mendakwa negara yang melaksanakan hudud adalah negara yang paling tinggi gejala rasuahnya.

Sementara itu, PAS turut menggesa Soi Lek memohon maaf kepada seluruh umat Islam di atas kata-kata penghinaan yang telah dikeluarkan beliau.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad yang turut mengetuai himpunan itu berkata, pihaknya juga akan membawa isu itu kepada Yang di-Pertuan Agong dan Majlis Raja-raja dalam masa terdekat.

"Kita mendesak supaya MCA memohon maaf kepada seluruh umat Islam dan kita akan bawa isu ini kepada Yang di-Pertuan Agong.

1 comment:

Anonymous said...

[p]Néanmoins vous en votre regarding intérieur devriez obtenir votre entière célérité concernant cette measures on-line vu que ce dernier ya un ensemble p instants web site sur lequel la plupart des détaillants commencent concernant brader leurs [url=http://www.uggshortsparkles.info]achat en ligne chaussures femme[/url] scuba tarifs . Les gens ont vraiment un plaisir très, exclusif ainsi que d'aimer apparaît [url=http://www.uggfr-baileybutton.com]ugg jimmy choo pas cher[/url] ainsi comme une amélioration fantastique de l'automne les femmes ainsi que la collecte de vêtements d'hiver intempéries . P

[url=http://www.baumkunde.de/guestbook.php]we are beautiful shop online statement made ugg boots1h[/url]
[url=http://www.google.com/recaptcha/api/image?c=03AHJ_Vuv-L8d-g7_8N60RQhHgQB2hGHXmfznuW2_1-nwGv5eLbKI9B29Z3NbZ1lTONcrWeUPhIw8P8UCETC_JmPK3DA4O3bCiruae35vvwpgZl7gXgabaXvyNmIOFFsopH8LWHxLLu2tLgzKbNdCeac6Reb3_I3pLLAV9YUS_1u5vBtRyCh97w3I]we are beautiful store statement made discount ugg7q[/url]
[url=http://www.it.iitb.ac.in/%7Ekamlesh/Page/guestbook.php?do=add_form&page=1]we are beautiful store statement made ugg9h[/url]