Monday, March 2, 2009

APA ITU 'PELACUR' ?

JANGAN BAWA KE TAHAP ‘PELACUR’



Pelacur ialah profession tertua di dunia.Di dunia,diserata dunia ada2 saja orang menggiatkan kerja terkutuk ini.Hilang maruah diri,hilang martabat kemanusiaan.Pelanggan dan penjual tubuh sama2 masok dalam katergori pelacur.Gegolo( bunyinya begitulah) pun juga pelacur.Setengahnya sebut pelacur kehormat….mana ada ! …..puuuiiihh.Ketuloi2 negara jarang nak cakap pasai ni.Tak masuk agenda mereka.Padahai depa cukup tau benda ni ujud.Ketuloi tak pandai cari pahala.Depa bijak cari duit.Berbagai cara cari duit.Akhir2 ni si’katak’ pula bijak cari duit.Dunia la ni dunia duit.Di dunia boleh tunjuk berani.Jangan cuba duga akhirat.Balik kat citer pelacur.Kegiatan ni hidup kerana manusia cuma tau nak puaskan nafsu.Proses kawin susah dan rumit.Last,last sekali terjebak dengan pelacuran.Terjerumus dengan maksiat.


Dalam Al-quran ditegaskan bahawa paling utama diturunkan bala di negeri2 penuh dengan maksiat.Apa makna penuh dengan maksiat ? Ulamak jelaskan selang sebuah kedai arak ada sebuah kedai arak.Selang sebuah kedai loteri ada sebuah kedai loteri.Selang sebuah rumah urut ada sebuah rumah urut.Selang seorang bertudung ada sepuluh orang tak bertudung.Begitulah seterusnya.Berpolitik secara baik pun ada,tapi depa kaitkan dengan maksiat.Bala turun dalam 4 sumber : tanah,air,api dan angin. Cuba tafsirkan.Tanah runtuh,air banjir,kebakaran dan ribut taufan adalah antaranya.Kuman virus masok dalam kategori angin.Pikirkan semua ada.Kemerosotan ekonomi adalah bala.Yang disebut bencana alam tu semuanya bala.


Akhir2 ini politik kita pun dah nampak semakin kotor. Ia juga bala.Kalau dibiarkan ia akan tergolong dalam kategori pelacur.Hilang maruah.Hilang etika diri.Main kotor.Ada unsur2 samseng.Ada kerja2 keji.Ada kelentong.Ada gelembong.Ada kezaliman,dan banyak yang aib2.Career Politicians harus sedar semua perkara itu.Jangan main politik kotor.Nanti lepas seorang,seorang pula bermain kotor.Nanti habeh semua polikus terpalit.Gejala kearah ‘pelacur’ nampak cukup mudah kalau tak di kawal.Kita ada 9 orang raja menjaga agama.Bilangannya cukup kuat.Insyaallah selamat dunia,selamat akhirat.

3 comments:

Leenoh said...

Ya perlu direnungkan seikhlasnya dan hendaklah dibawa bersama Islam, iman dan ihsan. Isya Allah sejahtera adanya.
Wassalam.

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE said...

sdr. leenoh,

Kita paling banyak ada muftinya.Tiap negeri ada.Ada jakim,yadim,yapiem.PM pula ada penasihat agamanya.

Selagi tak ada nahi mungkar , sukar nak dapat kesannya.Rasuah begitu nyata,perkara keji juga nyata,politik kotor juga nyata,maksiat2 lain pun banyak.Termasok membeli 'katak'.Pencegahan tak dak.

Unknown said...

Dr.Mashitah ibrahim cakap boleh jadi pelacur kalau keadaan terlalu miskin!