Monday, May 9, 2011

PUKUL 3 PAGI....NI BUKAN CITER P.RAMLEE


Ini cerita benar...........tapi jangan percaya

Sepetang semalam aku sibok membersihkan kawasan belakang rumah ku.
Hampir 2 bulan aku tak menyucikan kawasan kerana sibok dengan tugas keluarga.
Berulang-alik pergi-mari memberi khimat perubatan kepada Mak Wan.
Jumpa doktor buat colonoscopy,buat scanning dan x-ray........no problem....semuanya baik.
Antibody kuat....memberi masalah pada badan.
Buat secara Islam...........alahmdulilah hampir pulih.
Sekejap tadi membuat urutan badan oleh anaknda Hana..........muka merah berseri.
So aku kembali bertugas semula di padang golf ku


Ya , memang dah boleh bermain golf di sini...........ada birdie,hole-in-one dan under-par.........cakap saja , aku bukan pandai bergolf ......jauh sekali nak jadi Tiger Wood........tapi dalam belukar srengenge memang ada tiger.....ya..... real tiger.


Bila bekerja,badan memang penat..........dan banyak minum air....dan sebelum Isyak dah mula ngantuk.........bila tidoq aku sering diganggu oleh iblis laknatullah.......alhamdulillah Allah berikan aku kekuatan berlawan dan kadang-kala bergusti dengan lembaga tersebut.......sekali aku jerit,lintang-pukang dia lari.



Yang peliknya malam tadi aku tak ngantuk dan tak dapat tidoq ......mata tak ngantuk.......puas berzikir dan berselawat............nak sembahyang tahjud belom lena lagi..........sampai 3 pagi aku keluar-masuk dalam kelambu.............3.30 pagi aku cuba cari hantu.....kot-kot depa ni permainkan aku.........buka lampu luar .......atas motor di bawah sana nampak macam depa.......aku cepat2 ambil kamera........satu lari lintang-pukang.....2 lagi cuma tinggal imejnya saaja...........perhatikan gambar di atas


Gambar ini pun kurang jelas............motor terdekat tu dah kosong..........dulu zaman muda aku pernah 2 kali mengejar bersama sepupu ku hingga ke kaki bukit srengenge........haramjadah punya hantu..........dah 4 pagi..........aku cuba lelapkan mata.........entah pukul berapa aku lena......hingga miss subuh,tak terjaga .

Ni bukan citer seram,........dan aku dah tak seram lagi

BELIEVE IT OR NOT

1 comment:

Kakzakie said...

Assalamu'alaikum ayahanda,

Dimana-mana ada hantu begini. Kalau lelaki memang mereka boleh kejar tapi kalau macam kakak yag mampu hanya menjerit dan istighfar je...

Bersih kebun ada banyak tanam pokok buah-buahan ke?...