Monday, March 21, 2011

LIBYA OH LIBYA,MALAYSIA OH MALAYSIA

Amerika dah lama fed-up dengan Libya.........tahun2 70an Gadaffi cukup mantap......dia layan rakyatnya secukup2nya........dia sendiri tinggal dalam khemah.....pembiayaan pelajaran kepada rakyat dan orang asing cukup istemewa.......syaratnya mau belajar......aku turut kagum,sehingga salah seorang cucuku dinamai Gadaffi.........tapi 40 tahun berkuasa dia tak dapat maintain keistemewaannya........kalau dia boleh maintain 40 tahun lagi pun rakyatnya bersetuju dia berkuasa..........syetan cukup pintar........Gadafii cintai dunia dan giler kuasa........

Kini cita2 Amerika tercapai .....mereka sabar menunggu untuk menyerang ...........
Cita2 mereka menakluk Mesir gagal,kerana MUbarak letak jawatannya.........kalaulah Gadaffi pun turut letak jawatan,cita2 mereka juga gagal.

Kerajaan Perikatan kita dulu pun aku kagum........pembangunan untuk rakyat pesat......pelajar diberi biasiswa untuk belajar........pesat sana,pesat sini.......tapi akhir2 ini macam2 gundah-gulana berlaku........berkroni,berswasta,bersonglap,berasuah dan beberbagai2 haramjadah......cinta dunia,buat istana besar2 seolah akan hidup 10000 tahun lagi,dah timbul gejala beristeri muda,dan bermacam seribu kerenah...........aku bimbang Allah akan hantar musuh yang lebih cekap memporak-perandakan negara..............kalaulah dah tak pandai tadbir,lebih baik serah kepada rakyat dari membenarkan musuh menyerang kita.


Dulu pun kalau Sadam serahkan kepada rakyatnya,Iraq dah tentu lebih selamat dari diserang Amerika.........tapi sadam pun macam Gadaffi juga........aku salute kat Mubarak walaupun aku tak suka juga padanya.............bila lagi aku nak salute kat Ameno ?.........wallaHUAklam.

1 comment:

Mazlum Syahid said...

https://drive.google.com/file/d/0B6ut4qmVOTGWMkJvbFpZejBQZWM/view?usp=drivesdk

Web: almawaddah.info

Salam


Kepada:

 

Redaksi, rektor dan para akademik


Per: Beberapa Hadis Sahih Bukhari dan Muslim yang Disembunyikan


Bagi tujuan kajian dan renungan. Diambil dari web: almawaddah. info

Selamat hari raya, maaf zahir dan batin. 


Daripada Pencinta Islam rahmatan lil Alamin wa afwan