Wednesday, April 9, 2008

KECOH POLITIK DALAM UMNO

KECOH-POLITIK DALAM UMNO


Dah sebulan pilihanraya ke 12 berlalu , perang dingin antara ahli umno belum nampak boleh selesai dalam sekejip masa…..sesekali melihatnya sebagai pergadohan sibapa dan si emak dalam sebuah keluarga . Si anak langsung terbiar ke hulu ke hilir . Kerja politik di utamakan , walhal membimbing rakyat adalah utama …..lambat boleh selesaikan masalah mereka walaupun mereka semuanya beragama Islam ………Islam boleh selesaikan masaalah….Cuma mereka perlu kembalikan pada Al-Quran dan al-Hadis…..kalau dok biarkan penyakit dalam diri masing-masing menyubur umno akan terkubur sudahnya……..Apakah Islam hadhari yang mereka highlight dulu tak boleh dibuat ubat ………….tengok kempen Islam Hadhari dulu cukup hebat….tapi apa dah jadinya……….nampaknya Islam Hadhari pun akan terkubur juga …….dah habis berjuta duit berkempen nak promote Hadharinya ke seluruh Negara. ………membazir saja ……syaitan cukup gembira kerana mendapat kawan . ….pembaziran adalah ikhwan syaitan .

Bagi kita yang dok tengok tragedy ini berlaku di depan mata terasa termaklum bahawa itulah akibat dari beberapa sifat2 yang jelek……..kita ketepikan sifat2 mahmudah …..kita mudah mempermain2kan perkara agama……..itulah kesudahannya yang kita dapat………ini baru di dunia , bagaimanalah pula di akhirat nanti ? Itu pun kalu percaya pada akhirat……pasai kekadangnya pandai saja bercakap ,tapi ada yang tak percaya.

Buatlah kebaikan kerana semuanya adalah hak Allah , malah diri kita sendiri pun hak Allah……kita tak mempunyai apa-apa….sedarlah dari sekarang , tak ada gunanya bila menyesal di akhirat.

No comments: