Tuesday, November 9, 2010

IKAN PUYU

DENGAN 99 NAMA ALLAH


Alhamdulillah ........tu dapat ikan puyu.........hujan lebat membawa rezeki kepada penduduk di pendalaman.........di baroh tempat ikan2 mendapat perlindongan dari ayiak hujan yang deras.....nak siangkan ikan2 tu untuk buat gulai likat campor ubi kemili dan daun limau purut.......tentu sedap dimakan dengan nasi panas,semasa hujan turun menitik........dah pasti di ikuti dengan minum kopi O panas.


Salam melebar senyum............srengenge kesian kat mangsa banjir di Aloq Staq.

5 comments:

Anonymous said...

menitik ayiak lioq aku.
gulai campor ubi kemili tu memang sodap.......aroma daun limau purut cukup mengancam.

Ummi Humaira said...

assalamualaikum ayahanda...

yg lebih dr buat gulai likat @ gulai lemak tu , besiang dan buat pekasam .... goreng dgn cabai kering dan bawang ... makan dgn nasi panas ...hmmmm

Anonymous said...

Assalammualaikum,,,Pak Cha Dan Mak Wan..
Sedapnya ikan puyu tu,,tapi chek lebih suka kalu buat asam pedas,,taruk kankung,,goreng garing lagi sedap cicah air asam kicap taruk cili api,,nanti chek balik penang nak pi ziarah boleh ka,,,,ni lagi satu,,jubah utk pak cha masih dalam simpanan,,,Cik Lie dah 3 kali bagi salah phone no,,macam mana chek nak pos ni???

Anonymous said...

Minta maaf Pak Cha,,,chek ni silent reader nginap-srengenge...boleh tak sms chek no phone pak cha,,chek nak minta address nak hantak jubah puteh(TAUBE)dah lama beli tak dapat hantaq bulan ramadan lepas,,,
Sharimah Mustafa
00966 0543345754.(jubail,saidi arabia)

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda Sarimah Mustaffa,

alamat ayahnda:

Mat Isa Ahmad,
Banggol Derdap,
Sik o8200,
Kedah Darulaman,
Malaysia.

04-4695558

Doakan selamat di Jubail,Saudi Arabia.