Monday, November 29, 2010

SARAPAN BERMADU

DENGAN NAMA ALLAH , 99 SEMUANYA


Inilah koleksi bahan sarapan ku pagi ni..........penuh bermadu
Buah jambu madu....bila disebut madu tu memang manis......oleh tu semua la ni dinamai bermadu......nenas madu,kelapa madu,pisang madu,limau madu dan ...dan...dan etc
Cuma sesenduk nasik goreng tanpa minyak dan berlauk jambu madu.......memang manis....berkhasiat dan boleh melawaskan perut....mudah membuang ayiak besaq.
Ini pula ialah hasil dari ubi ketela madu...........mak wan buat cucur ubi dan cucur keria.......semestinya manis dan cucur keria tak perlu di taburkan serbuk gegula........makan semasa masih panas2 cukup berselera.
Aku minum teh ubat ni......aku panggil teh K-Link........originnya dari Cape of Good Hope, Afrika selatan.....kalau tak boleh hidup sampai 100 tahun pun tak apa,cuma bagi badan sihat allright.
Teh K-Link tak perlu dicampori gula....minum saja2..........tak perlu manis....kerana yang manis2 lah yang membunuh manusia....bukankah semut mati dalam gula.

Madu lebah lain ceritanya,kerana ia ada dalam Al-quran...........tak semua bermadu tu manis........rumah tangga yang bermadu tanpa iman lebih pahit dari jadam....cuma P.Ramlee saja pandai bikin ceritanya


Salam melebar senyum.............srengenge tak perlu bermadu,because I have the only 'Wan'.

4 comments:

Che' Pit said...

salam ayahanda.. sedapnya jambu madu.. kalau ke utara mesti singgah rnr tapah beli jambu..

ijoismart said...

Salam
Ayah dok tunjuk ubi. satni p nak beli cuq ubi. Tengok2 duit xbawak... suruh adik tu chup sat... tersentuq terus.

Atikah said...

salam ayahnada...

Saya puns suka jambu madu....

hjmins said...

Salam Ayahanda,

Awat serapan pagi lauk jambu ayak..resepi baru ka???