Monday, November 1, 2010

PEMANDU SAMA JUGA PEMIMPIN

Kalau memimpin pun jangan melihat sebelah mata.....bagi sama-rata
Pandu cermat,jiwa selamat.............kalau memimpin pun kena cermat juga............dan jimat jangan terlalu membazir.....kalau tidak negara akan remok macam kereta tu juga.


salam melebar senyum............srengenge nasihat aje

3 comments:

Kakzakie said...

Salam ayahanda,

Kalau yang luaranya memang dah teruk/remuk senang aje - ganti baru. Yang susah ni luarannya nampak baik tapi enjin dah tak boleh pakai langsung. Boleh turun untuk anak-anak entahkan tidak.

Doa memanjang mengharap enjin baru dapat mendaki destinasi yang diingini. Insya-Allah....

Aki44 said...

Salam Ayahanda,

Bab memandu ni, kenderaan dan pemandu sama2 penting. Kedua2 pehak misti top punyer, barulah bes. Kalau pemandu teror keter mencungap tak lepas mana. Kalau keter hebat pemandu semput, duduk lane kiri aje lah, boleh potong keter yg berhenti tepi jalan jer.

Masalah sekarang masalah berganda. Kita bukan nak tukar/ganti pemandu aje sebaliknya nak ganti pemandu yg dah tak cekap DAN keter yg dah lama membahayakan pengguna2 lain di jalanraya

mama ju, said...

salam ayahanda

Baguskan kita saling ingat mengingatkan.