Friday, November 12, 2010

SABAH PALING MISKIN

KU MULAI DENGAN 99 NAMA ALLAH


Kan di srengenge ni banyak berok,lebih2 lagi kera.
Hari2 loncat sana-sini,dari sepokok ke sepokok.
Kerunaih segala masukkan dalam mulut.
Hari ni depa sunyi-sepi,tergamam membaca blog.
Sabah negeri paling miskin di Malaysia.
Butiran dari World Bank.

3 comments:

Kakzakie said...

Salam Ayahanda,

Bukan kera saja ayahanda. Momok kera pun ada. Momok kera jadi-jadian dia memomok-momokkan mereka yang jadi bertambah takut dgn momok kera nie. Kesian kan.... Nak kena cari air penawar supaya jangan takut dgn momok-momok ni.

Aki44 said...

Salam Ayahanda,

Negeri yg kaya raya bila jatuh kpd bukan mereka, dan dan tuh jadi papa kedana.

Negeri yg papa kedana (ni laporan world bank bukan fitnah puak kita) tetap dilaporkan sebagai negeri aman, penuh pembangunan, rakyatnya cukup senang. Tengok jer melaka dah istihar negeri maju pada hal dak pun (sy berasal dr sana, taulah). Tapi mungkin ada kebenarannya sbb ada pusat betina bunting tak jelas sapa jantan yg termembuntingkan dia.

ainhany said...

Salam Ayahanda,

eh2 keciannnya...sampai bila laranya kan berakhir..Kanpa la tak bina jambatan ke sana..???