Sunday, January 9, 2011

ORANG TABLIGH

DENGAN NAMA ALLAH , 99 SEMUANYA


Setengah orang alim kata 'hisab rokok tu harus'
Depa tak tau persediaan rokok terkini
Macam2 ada...........tauke nya pula yahudi

orang tabligh tak merokok
kalau ada ,mereka dilarang merokok

Orang Tabligh,
Ada kat mana2,
Kat US, Afrika, kat Israel pun ada,
Dari petani, engineer, sampai la Raja,
Pelbagai adat, perangai beza2,
Tapi bleh makan dlm dulang yg sama,
Bila keluar jemaah sumer dilayan serupa,
Bila nak berpisah..isk2..kluar plak air mata.



Orang Tabligh, Jalan bawak periuk belanga,
Dipandang org takat sebelah mata,
Dituduh jahil,tinggal dunia perkara biasa,
Walaupun kekadang pedih gak telinga,
Nabi dulu2 pun kan selalu kena,
Dituduh dusta, dipanggil gila,
Itu Nabi, apatah lagi kita,
Yg banyak salah,yg banyak dosa,
Takpe2, Allah kan ada,
Yg Maha Mengetahui,yg mana intan, yg mana kaca.


Orang Tabligh, Manusia biasa, ada hati,
Sedih bila diperli,sakit bila dimaki,
Bila tinggalkan rumah, rindukan famili,
Kalau nak ikutkan hati, mmg nak dok rumah, bergurau dgn bini, Or ajak anak main lari2, Or layan PS2 sampai pagi, Tapi untuk mengejar kebahagiaan abadi, Kena korban lagi dan lagi, Yela..hidup ni kan cuma sekali, Kalau sekang tak buat jyunbi(persiapan), bila lagi?


Jom sibokkan diri dalam usaha agama,
Jika tidak,kita pun akan sibok juga,
Tapi bukan dalam hal agama.

1 comment:

mama ju, said...

Aslkm ayahanda

Saya agak tau pasal org2 ni, bapa saya terlibat sejak 70an.Al Fatihah utk arwah bapa.

Moga kita sentiasa dlm redha Allah.