Friday, January 21, 2011

TAZKIRAH JUMAAT

DENGAN NAMA ALLAH , 99 SEMUANYA


Pahamilah dan hayatilah Hadist di bawah ini supaya kita di landasan yang benar.....ini zaman mungkar.....ini zaman pasik.....majoriti cintakan dunia.....cintakan duit.......cinta pangkat......cinta kuasa........duit dan pangkat ialah perdu segala maksiat.


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

Moga kita terpelihara ............amalan kita ialah bekalan akhirat........amalan baik membawa ke surga,amalan jahat menanti di neraka........

Salam melebar senyum.............srengenge membawa nyunarnya

2 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Ayahanda

Moga Allah tidak mengerakkan kita untuk menyokong pepmimpin yg Nabi tidak mengaku umatnya

Wassalam

Aki44 said...

Salam Ayahanda,

Ayat 84 Surah Mariam, Allah berfirman mafhumnya "Maka janganlah engkau (Muhammad) tergesa-gesa (memintakan azab) terhadap mereka, kerana Kami menghitung dgn hitungan teliti (datangnya hari seksaan) untuk mereka."

Moga2 mereka sempat bertaubat sebelum roh sampai ke khalkum.