Monday, November 7, 2011

AKHIRNYA KU LI ?


Finally Ku Li ?

Ku Li - Undilah


Apakah Ku Li bersedia untuk melompat?..........ARTIKEL DI TERJEMAH OLEH GOOGLE

Adakah Ku Li, Kelantan Umno veteran, memanggil satu sidang akhbar esok (Selasa Nov 8) mengumumkan keputusannya dan bahawa beberapa pemimpin-pemimpin lain rakan-rakan Amanah untuk menyertai Pakatan Rakyat?

Ini adalah yang terbaru, jika tidak paling panas, khabar angin di bandar.

Tengku Razaleigh Hamzah: masa satu Strongman Umno dan yang paling lama berkhidmat Gua Musang Pengerusi Umno bahagian, bekas Menteri Kewangan dan baru-baru ini dicetak Amanah (NGO) pemimpin entah bagaimana muncul untuk berjuang untuk masuk ke dalam gelanggang, sekali lagi ... atau supaya mereka berkata.

Ceramah Tengku Razaleigh, yang pernah kalah dalam usaha untuk menjadi Presiden Umno, cuba ke peringkat kembali semula politik besar-besaran telah ceramah bandar agak kadang-kadang sekarang.

Berusia 74 tahun-Kelantan putera, yang lebih dikenali sebagai Ku Li, dilihat bersedia untuk berpisah dengan Umno sejak sebelum beliau menubuhkan Amanah NGO tahun kadang-kadang lepas.

Tetapi ceramah Ku Li yang courted oleh parti politik tertentu di Kelantan muncul semula pada awal tahun ini dan yang snowballed terhadap dakwaan bahawa Ku Li telah mempunyai beberapa ceramah rahsia dengan pemimpin-pemimpin pembangkang, termasuk

Ku Li, ia berkata, telah bersedia untuk melompat keluar Umno dan Barisan Nasional (BN) dengan syarat dia dibenarkan untuk memimpin pakatan pembangkang DAP, PAS dan PKR.

Apabila bercakap mesyuarat rahsia Ku Li muncul, terdapat banyak kenyataan daripada pemimpin-pemimpin pembangkang yang flip-flop. Nik Aziz hanya fuming dan mengutuk orang-orang yang menimbulkan isu ini tanpa apa-apa penafian jelas bahawa Pas juga berminat dengan Ku Li.

Anwar Ibrahim, Ketua Pembangkang semasa tanpa kedudukan parti yang dipilih yang Ku Li 'sepatutnya' untuk menggantikan, tidak banyak bercakap untuk mengesahkan atau menafikan bahawa terdapat bergerak backdoor untuk menyingkirkannya. Anwar hanya berkata dia tidak tahu apa-apa mesyuarat '.


From Apanama translated by google

No comments: