Friday, June 3, 2011

BANG MAT SESUAI DENGAN POLITIK ZAMAN NI


DULU CHEDET CUKUP GERAM DENGAN BANG MAT.......PERNAH KENA FITNAH BERKHALWAT ...........DAH BANYAK KALI DITAHAN DALAM ISA......PAYAH NAK BUNUH KARIER POLITIK BANG MAT.......CUMA TOK MAIMUN DI K.TERANGGANU YANG BOLEH KECEWAKAN BANG MAT


BANG MAT NAK BUAT 3 BENDA NI


KUTIPAN : The Malaysian Insider

Ditanya apa matlamat utama yang akan dilakukan sekiranya terpilih untuk jawatan nombor dua itu, Mohamad berkata, PAS perlu bergerak lebih maju ke hadapan selain bertindak lebih agresif menangkis serangan dilakukan Umno-BN terutamanya dalam menghadapi pilihan raya umum ke-13.

“Tiga perkara yang akan saya lakukan adalah menangkis propaganda Umno-BN mengenai masalah Melayu kononnya orang Melayu tidak akan terjamin sekiranya Pakatan Rakyat memerintah, ini persepsi yang salah dan propaganda ini harus ditangkis, PAS perlu bertindak segera untuk membalas serangan yang dibuat Umno-BN ini,” kata beliau.

Perkara kedua, menggerakkan usaha bagi PAS mendapatkan sokongan orang bukan Melayu secara berterusan kerana jika tidak berterusan hasrat Pakatan Rakyat untuk menawan Putrajaya akan terbengkalai.

Mohamad Sabu berpendapat barisan kepimpinan PAS perlu berubah dengan bersikap lebih agresif dalam menghadapi pilihan raya umum ke-13. — Foto oleh Choo Choy May
“Ini yang perlu ditekankan selain sokongan orang Melayu juga,” katanya lagi.

“Dan, yang ketiga pelan tindakan lebih agresif untuk PAS menggantikan Umno, yang mana kita mahu menggantikan Umno sebagai sebuah parti bukan gantikan perangai dan sifat Umno yang mengamalkan banyak perkara yang tidak betul,” katanya.

Jelas ahli jawatankuasa kerja PAS pusat ini, sekiranya PAS benar-benar serius mahu menawan Putrajaya, satu perubahan besar perlu dilakukan termasuk berusaha mendapatkan sokongan orang bukan Melayu secara berterusan.

“Sekiranya PAS boleh memberikan tumpuan kepada ketiga-tiga aspek ini sudah tentu kita boleh menjadi yang lebih baik daripada Umno dan saya sebagai calon timbalan presiden dan sekiranya terpilih akan memainkan peranan untuk mencapai matlamat itu bersama-sama presiden dan barisan kepimpinan,” katanya.

Justeru, kata Mohamad, beliau berharap dengan pengalaman yang ada perwakilan boleh memberi peluang kepadanya membantu parti selepas tewas kali pertama pada pemilihan 2009.

“Saya mungkin boleh menyumbang kepada parti dalam bidang-bidang yang boleh saya mainkan peranan seperti menarik sokongan orang bukan Melayu.

“Saya boleh memainkan peranan ini untuk tarik orang bukan Melayu kepada PAS, Kelab Penyokong PAS juga perlu diperluaskan lagi ... saya boleh bergerak lebih agresif dalam perkara ini.

“Oleh itu, saya tawarkan khidmat dan saya serahkan kepada perwakilan untuk buat keputusan,” katanya.





No comments: