Saturday, June 25, 2011




JOHARI ABDUL.......MP SUNGAI PETANI BERKATA







Bekas Ketua Menteri Melaka yang terpalit dengan tuduhan merogol seorang pelajar sekolah dan dakwaan rasuah membabitkan 40 juta ringgit. Meskipun begitu beliau dlantik menjadi Pengerusi Risda.

Kita tahu Risda adalah agensi kepada pekebun kecil yang penting kepada ekonomi orang melayu. Hampir 1 juta peneroka dan keluarga menyertai rancangan rancangan tanah Risda.


Meskipun diberi jawatan sebegitu penting Rahim masih mahu sekali lagi merasakan kuasa politik yang terlepas dari genggamannya apabila terpalit dengan tuduhan rogol dan rasuah. Justeru beliau beisytihar untuk mendapatkan perhatian Perdana Menteri supaya diberi tempat untuk bertanding di Plihan Raya Umum akan datang.

Dan lebih penting diberi kedudukan dalam kerajaan pimpinan Najib. Kita tahu Najib dan Rahim, mempunyai satu persamaan, musuh politik utama mereka ialah Anwar.

Oleh itu jika Rahim boleh meyakinkan Najib bahawa beliau mempunyai sebuah video yang boleh mengenakan Anwar, sudah tentu, pada pandangan rahim, beliau akan mendapat ganjaran setimpal daripada Najib. Bagaimana pula dengan Eskay?

Beliau ahli perniagaan yang menubuhkan sebuah syarikat dan melantik senator shuib lazim menjadi penasihat syarikatnya. Matlamat syarikat ini mendapatkan kontrak membekalkan baja kepada Risda.

Kontrak ini ratusan juta ringgit. Justeru Eskay perlu membawa sesuatu hadiah kepada pengerusi Risda





No comments: