Saturday, October 8, 2011

VIDEO 'UNDILAH' NAMEWEE





tokpepijat






Mengapa klip video tentang kempen "UNDILAH" ditarik balik(diharamkan?) oleh kerajaan dari disiarkan oleh TV?

Melihat kepada klip video itu sepanjang 4.38minit, dapatlah kita tahu sebab-sebab utamanya.

Antaranya, pertama tentang penampilan Ku Li sebagai "pelakon" utama klip itu. Dengar betul-betul pengucapan beliau dalam klip itu.

"Malaysia negara yang cukup indah, tapi ada macam-macam masalah, tak perlulah saya sebutkan, kerana saya pasti kita semua tahu apa masalah-masalah ini.......ia memang banyak masalah...Malaysia perlukan kita semua..."

Kedua dari segi gambar pula, cuba lihat cara penampilan gambar PMNajib di siarkan. Terlalu cepat dan pantas. Ada kalanya ada "seekor" maskot bersama gambar Najib. Apa maknanya?

Dan ketiga ada foto Hospital Tung Shin. Semua maklum hospital ini pernah timbul kontroversi pada 9 Julai yang lalu akibat penembakkan gas pemedih mata dan semburan air asid keatas Hospital tersebut. Apa maknanya?

Tentunya UMNO marah kerana ianya bakal mengingatkan kembali rakyat tentang BERSIH 2.0 dan kejahatan polis menembak pemedih mata kearah hospital.

Tengku Razaleigh merupakan antara tokoh yang muncul dalam video itu, yang menampilkan 40 personaliti termasuk ahli politik BN dan Pakatan Rakyat, tempatan dan ahli sukan.

Video selama 4.38 minit arahan pemuzik Pete Teo yang boleh diakses di laman 'Youtube' dan dilancarkan sempena Hari Malaysia, menyeru rakyat Malaysia untuk mendaftar sebagai pengundi.

Umum tahu, Ku Li masih "bernafsu" untuk jadi PM. Dan ini ancaman kedua kepada PMNajib selepas Anwar Ibrahim.

Di kalangan pimpinan UMNO terdapat 3 kem yang mempunyai penyokong masing-masing dan mempunyai impian untuk menjadi PM selain Najib iaitu Muhyiddin dan Ku Li.

Dengan penyiaran klip video ini walaupun atas kempen UNDI, sekurang-kurangnya satu promosi buat Ku Li.

 



 

No comments: