Sunday, April 24, 2011

RENEWED ARTICLE ( CHEAP MATINEE )

Darulaman Suites Jitra,Kedah..............its green,green,green.......and I grin........what a pleasure.



SIAPAKAH KITA ?

Puas aku merenung tentang dunia kita ni.Bukan besar sangat.Kalau banding dengan planet2 yang besar2 tu , dengan yang lain2 yang tak aku tau , bumi ni seperti habok.Kecik sangat.Puas aku merenung tentang diri ku dan manusia lainnya,Kecik sangat.Kerdil sangat .Tak dak apa2 special pun tentang diri ini.Hidup di bumi yang sementara ni , bermegah dalam bumi yang sempit ni.Sekali-sekala nampak kebodohan.Juga nampak kepalsuan hidup.Manusia tak pandai nak mentadbirkan diri.Kehulu ke hilir tak kenal hakikat hidup.Kita ada pedoman,kita ada hala tuju tapi memeranakan diri.Hidup kita ini pasti.Dan mampuih pun juga pasti.


Orang tua macam aku,katanya dah lama makan garam.Itu keegoaan saja,tak dak sebiji benda pun.Orang tua macam aku hanya hidup menghitong hari.Tak lama lagi mesti sampai ke destinasinya.Orang tua macam aku,tak lah tua mana.Orang dulu hidup mereka beribu tahun.Aku satu abad pun belum tercapai.Ibadad orang dulu lebih hebat.Sifat mereka bersih.Hati mereka jujur.Mereka berkorbankan jiwa dan raga.Manusia kini membolot untuk perut masing2.Hak dia,dikatakan hak dia.Hak orang pun dikatakan hak dia.Di gomoi , ditelanjang dan di rogol sehingga habis nafsu.Kelazatan tak juga tercapai.Nak dan nak lagi,walaupun tau akan mati.


Wallahuaklam

No comments: