Friday, October 24, 2008

SELEPAS 50 TAHUN

SELEPAS 50 TAHUN

Tak ku sangka.Tak ku duga.Tak ku bermimpi.Sejak dari negara mencapai kemerdekaan dan semalam di rumah kenduri aku dapat bertemu dengan kenalan sahabat persekolahan dan mengenali pula antara satu sama lain.Aku kenal dia walaupun dia dah sedikit berubah.Dan dia pun kenai aku,walaupun gigi depan dah renggeh.Maka bermulalah pula satu nostalgia baru.Aku harap kawan blogger ku Pak Non pun kenai dia.Satu masa dulu sama2 mengajar di Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim,Jitra.Selepas itu selama 23 tahun dia ngajar di Sekolah Sultanah Asma,Alor Setar.He was a great sportsman ; the school all-rounder.

Dulu dia pernah bertugas dengan salah seorang kirkbyite,Syed Abu Bakar,di Sik English School.So saya mempunyai banyak modal tentang cerita2 lama ini.Aku juga pernah bertugas di bawah Syed Abu Bakar.Semasa itu Basir bin Baharom ( nama kawan persekolahan ku ) telah berpindah ke Kuala Lumpur.Selepas itu Basir Baharom pula di tempatkan di Jenan,Jitra bersama2 dengan Syed Abu Bakar.


What a good old-days.

No comments: