Saturday, December 12, 2009

BUKANKAH SYAITAN DAH BERJANJI.........










BUKANKAH SYAITAN DAH BERJANJI……..


Syaitan dan yahudi mempunyai perhubungan yang licik untuk merosakkan aqidah umat manusia.Inilah cabaran umat manusia yang muslim kini.Bukan setakat perbalahan sesama sendiri dalam bab2 aqidah dan ilmu.Tapi yang paling terok melalui politik.Ada berbagai jenama politik yang tak islamik.Dan ada yang berkosmetik.Dan ‘berbogel’ terus pun ada.


Kalau mendalami ilmu aqidah kita akan bertemu istilah2 seperti : muktazilah , syiah , khawarij , qadariah , jabarriah , jahmiyyah , mu’attiah dan berbagainya yang bercanggah dengan Ahlil Sunnah wal Jamaah.


Kini timbul pula kumpulan2 : sekularisma , liberalisma , pragmatisma , kapitalisma , sosialisma , komunisma , ahmadiah , nasionalisma dan berbagainya.Semua itu adalah pegangan ajaran yang terdahulu dari sudut kecenderongan dan kefahamannya.


Liberalisma ialah jelmaan muktazilah.Nasionalisma ialah ajaran ‘asobiyah’ yang disebut Rasullulah sebagai’ bukan dari kalangan kami’.Yang lainnya juga bercanggah dengan pegangan Ahli Sunnah wal Jamaah. Semua tau bahawa janjian syaitan hendak menyesatkan anak cucu Adam a.s.Waspada lah dan awas.

No comments: