Thursday, December 3, 2009

LOVE YOUR NATION


CINTAILAH NEGARA
SAYANGILAH NEGARA
Meneliti dari blog chedet pasal UMNO aku melihat kemerdekaan tanahair tidak memberi makna kepada generasi akan datang.Kemelut melandai keseluruhan juzuz2 kerajaan sehingga chedet mengatakan busuknya dah sampai ke usus2nya ( yang memang pun kandungannya itu busuk).Dan ini menambahkan lagi busuknya.Chedet memang mengetahui semuanya.Sebagai bekas orang nombor wahid,aku cukup percaya dengan ulasan2 yang diberikan.Perkara2 sumbang yang berlaku,perkara2 aib yang berlaku,perkara2 rasuah yang meniti di atas ,diatas di bawah telah menyimpang dasar nak mendaulatkan agama.Habis seluruh badan pertubuhan berlumur dengan dosa besar tersebut.Bukan saja busuk di dalam,bahkan di luarnya.Ada busuk yang nyata.Ada busuk yang jelas.Dan ada busuk yang ghaib.


Yang aku bengang dan membuat aku semak-serabut ialah cerdik pandai agama turut menumpang di dalam,membisu seribu kata.Tak sikit pun memberi tunjuk-ajar untuk membersihkan diri.Tunggeng-langgang bersembahyang dan berhaji.Beribu hadis di kepala,mut-mit mulut bertasbih,bertahmid. Menghafal beribu ayat2 Al-quran.Tapi kaku dalam menegur dan menasihat.Setengah orang kata menjadi syaitan bisu.Aku harap depa semua mengkaji dan menelaah blog chedet yang bertajuk UMNO itu.Moga kemurkaan Allah dapat digantikan dengan kasih-sayang Allah.Moga kecintaan Allah dapat dirasai oleh kita semua.Kalau tidak doa Tok Guru akan menepati sasarannya.Pemimpin yang baik mensejahterakan Negara,pemimpin yang busuk membuat Negara menjadi bangkai.

No comments: