Wednesday, February 3, 2010

DI SEKODENG


GAMBAR NI CUMA HIASAN BELAKA : DUA ORANG ANAKNDA ANGKAT KU
___________________________________________________________________
DI SEKODENG


Drama satu babak lakonan Abang Megat dan Kak As.Cerita ala detektif.Tayangan khas untuk rakan2 PDKM.
_____________________________________________________________________

Pengenalan : am (abang megat) , ka (kak as)

_____________________________________________________________________


Telepon berdering ,panggilan untuk am

am : hello,abang megat di sini…………OK………. .Betoi ka?………..Arahan diterima.Out and over.

am : As bersedia ,kita diarah keluar oleh ibu pejabat.Sekarang juga.Depa dah bergerak dan akan sampai dalam masa 4 jam lagi.Siapkan semua yang perlu.Zoom bawa sama.Mesti dapat yang terpanazzz.

ka : Kan semalam ayahanda dah beritau CL dan Nazir nak mai tengok Jeha dan Lahuma ? dan kita pun nak pi jengok juga Jeha dan Lahuma.

am : Tu lah .Boss suruh kita intip depa berdua tu.Kot2 depa bawa cm dan hanis,noor…… bersama.

ka : Semalam kan ayah tepon…..Apa lagi ayahanda bagi tau ?

am : Tak dak apa pun.Cuma ayah jangka pukoi 4 depa sampai.

(sampai di Gurun Abang Megat dan Kak As memerhati di sekeliling ,kot2 kereta WPC 6403 dapat di kesan.Mereka bergerak perlahan,tetiba kereta yang dinanti memotong dengan lajunya)

ka: Tu dia depa………..Kita ikut dari belakang.

am : Betoi ka nombor itu ?

ka : Betoi la tu.Nombor plate wilayah…… bukan kedah……Tu di belakang tu,macam ada pompuan tengah tidoq.

am : OK ,kita ikut,,,,,,,,,.Tapi waspada supaya mereka tak kenai kita.

(Sampai di Batu Lima kereta black vios tu berhenti.Dua orang jejaka keluar menuju ke masjid Al-Safwan.Abang Megat perlahankan keretanya dan berhenti jauh dari masjid .Mereka tunggu dalam kereta)

am : Sah…….Memang depa…….Pandai cari masjid , nama pun sama dengan hotel dia bertugas.

(Selesai sembahyang mereka bergegas masok kereta dan terus meluncur laju.Abang megat dan Kak As menjejaki mereka dari belakang.Sampai disatu persimpangan sebuah kereta berbentuk kekura ada menunggu di situ.Seorang hero tua memberi arahan supaya ikut kereta kura itu.Abang Megat melambatkan sedikit.Biar mereka bergerak dulu supaya jejakannya tidak diketahui.Abang Megat ikut dari belakang.Mereka bergerak laju.Akhirnya Abang Megat tak dapat mengesan arah mereka tujui.)


am : Depa dah hilang.Kut mana depa pi.?

ka : Eh,sekejap saja dah hilang.Jom ikut depan lagi.Ikut lagi……..Dah tak ada…….Tadi ada dan sekarang dah tak ada.Macam iklan coklat,sekejap ade,sekejap tak ade

am : Aduh penatnya,kat mana nak kita cari mereka.?

ka : Telepon ayah.

am: Tak payah,kita minta tolong budak kecik tu.

SUSPENSE





32 comments:

safiudin.com said...

salam ayahanda,

wah!, ayahanda pun dah jadi paparazi..

mana ayahanda dapat gambar ni...

CL dan Hanis...

hebatlah ayahanda...

gambar ni boleh jadi gempak satu malaya (PDKM)

YB said...

Salam ayahanda

macam skrip Gerak Khas versi Kedah.

mama ju, said...

Wah ayahanda...teruslah lagi...

Hanis said...

salam ayah & mak...

hahahaha....hanis tergelak baca n3 ayah nie...n3 ayah mmg menghiburkan...release sikit tension hanis dok berperang ngan altraman kat Vietnam nie...

mmg ade gaya 2 org detektif tu kan....hahahah...

Nazir Amin said...

salam ayahanda..

ya aalah..man ayaha dapat gambar tuh....ayah nih memag paparazi ka or guru dulu..heheheh

waslam

CM said...

salam ayahanda tersayangg

kalau ayahanda nakkan gambar lebih sensasi ,byk dalam stok cm ni,kenyitt mata jer,cm sedia membantu


bravo ayahanda....ala2 JAMES BOND ni...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam ayahanda,

seronok baca entri ayahanda. suspens!

Che' Pit said...

uiks, kete CP pun dpt menumpang sama.. tapi bahagian belakang je lah, ngeh ngeh ngeh..

gambar masa 1st time CP n CL g rumah hanis.. tujuan asal sbb CP nak amik smart tag yg dikirm pada hanis..

tu masa tu duk menyakat CM tu, handsfree dgn CM yg tgh bawa anak2 dia main kat taman masa tu..

S said...

salam ayah n mak,

cerita sensasi ni,

alamak ayah dah bocorkan rahsia CL ni.

ampun CL jangan marah naa....

Catatan Peribadi Rusyaini said...

Salam Ayahanda,

Wow! Tabik Spring kat Ayahanda! Dah byk improvement, ni kalah cerita CSI. hehehe!

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda safiudin.com,

Anaknda ayah dua orang tu dah biasa dah.

Tak caya tanya cm kita.

Macam pinang di belah dua kan.

Gurau saja,wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda YB,

Tunggu tengok nanti dapat anugerah skrip terbaik.

wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda mama ju,

Itu saja versinya.
Pengarah dah pokai,tak dapat bayar duit royalti.

wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda hanis,

Alhamdulillah.Tujuannya pun nak menghiburkan anaknda semua.

Bukan senang nak jadi paparazzi.Payah lagi nak tulis skripnya.

Pasangan dalam gambar tu pun ada bakat dalam filem2 detektif.

semoga bahagia setiap masa.

wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda nazir,

Masa kat atas umah ayah,tak jumpa ke gambar2nya.

Mai lagi ,kita bongkar segala rahsia di atas bumi dan rahsia di dasar laut.

Selamat kembali nanti ke Sulawesi.
Pssstt....jangan beritau cm.

Thank you for coming to Banggol Derdap with CL.Till we meet again and again.

wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda cm,

orang muda lebih hebat lagi jadi mamarazzi.

Ayahnda cuba2 saja,sebab Kak S yang berikan tiptipnya.

Selamat bertugas cikgu.
Wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam Puan Hajjah zainab,

Kalau pembacanya seronok,ayah turut gembira.

Doakan sihat walafiat.

Wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda che pit,

So you know the source of the picture.Thank you.

Bukan apa ,masa jalan2 dalam blog hanis,terjumpa gambar tu tercicir dekat tayar kereta che pit....hehehehehe.

Wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda kak S,

Timakasih kerana sudi jadi pelakon dalam episode James Bond tu.

Duit upah nanti mak bayar.
Beritau Abang Megat lepas raya cina.
CL mesti tak marah,gembira dia.

Wassalam

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda Datin Rusyaini,

Yer ke ? CSI mesti frust.

Doa selamat.

wassalam.

Ayah Zain said...

Salam ayahanda,

Masya Allah, ayahanda ku ker ini. Ok, teruskan ayahanda.

مسافر_اسلام said...

Salam ziarah ayahda...
ini GOSpen ke?
tau cerita sahaja.

manzlie said...

salam ayahanda..

Masyaalah...mana ayah dapat gambar cheq tuh...subhanaallah...ayah nih memang hebat lah orang nyer....Best gaya penulisan ayah nih...

waslam

NGINAP SRENGENGE said...

salam ayah Zain,

Ayahnda tak sanggup nak TERJAH ke sana kesini.Jadi terjah saja dalam blog.

wassalam

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda Musafir Islam,

GOSpen...ya,ya gossip dalam penulisan.

Maknanya tulisan ayah ni jenis 'suspense dalam gospen'.

Ini merupakan satu genre baru dalam teknik penulisan....ahli sasterawan kena tau ni.

Terima kasih.

wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda CL,

Drama ni kosnya murah jer.
Dapat hero dan heroine free dari Jitra.

Tapi nak bayar juga sedikit graduity kat depa.Kat utara ni depa saja paparazzi dan mamarazzi.

Kalau CM nak import depa,silakan.

Pohon selamat dalam penerbangan ke Makkah...amin.

wassalam.

Che' Pit said...

salam ayahanda..

tahu sgt2 sbb CP yg snap kan gambar tu, ngeh ngeh ngeh

NGINAP SRENGENGE said...

salam CP,

Gambar kereta tu pun CP punya.
Kalau tayang gambar tu,then masokkan lagu hindustan kan menarik ?

Wassalam

Ayah Zain said...

Salam ayahanda,

anakanda Zain bercadang nak ke rumah ayahanda pada 15 Feb. Ayahanda adakan kat rumah masa tu

ainhany said...

salam ayahanda

woouh hebat skrip dan pengarahannya..kalau mcm nie mgg sat lagi kembalilah kegemilangan lahuma dan leha....

mula2 tergejut juga dgn foto sensasi tu.. muga babak yg baik di episod terakhir.

tahniah laa ayahanda!!! memang sensasi dan meletup citer nie..hai bila mama dan paparazi berkongsi citer....best laaa...teruskan
teruskan babak seterusnya..
ceq nanti kesudahannya....

Buat mak dan ayahande..jaga diri di musim2 kemarau nie...jaga kesihatan dan jgn main wau& panas tau...

NGINAP SRENGENGE said...

salam AZ,

Ada kat umah ,silakan.
Keluarga AZ kat Baling ,tang mana ?
Sik-Baling dekat jer.Mungkin ayah kenai .

Sila , jemput semuanya.Sila beri tarikh.

wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam ainhany,

Terima kasih di atas peringatan yang di beri tu.

Nampak macam hujan dah nak mula turun.Nak luruhkan daun getah.

Wassalam.