Wednesday, February 17, 2010

KEEP OUT


SEDIKIT HARAP,BANYAK RAGUNYA

Dimasa lalu, para raja, kaisar, sultan, presiden membangun monumen, piramid, candi, tembok besar, patung agar generasi-generasi sesudahnya mencatat dan ingat bahwa ia pernah hidup sebelumnya.Siapa tahu seratus tahun, limaratus tahun, seribu tahun setelah ini blog-blog yang tersimpan diberbagai media penyimpan digital……menjadi penemuan2 baru di kala itu.

Atau ketika planet ini hancur ditabrak meteor. Boleh juga terbakar akibat pemanasan global, atau bahkan meledak akibat perang nuklir yang tak terelak. Media-media penyimpan digital ini boleh ditemukan para aliens dan menjadi sumber informasi akan adanya kehidupan dan peradaban yang kaya di sebuah planet yang bernama “Bumi”…wallahuaklam.Sebagai muslim kita cuma boleh mentafsirnya melalui al-quran dan al-hadis.Yang dulu dan hari ini dengan masa mendatang.berjalan bertali arus.

‘Andaian’ tak selalunya menjelma.’Kalau’ pun tak memberi makna sebenar.Semuanya auta belaka.Muntahan tulisan juga adalah macam tubuh kehilangan kepala.

3 comments:

manzlie said...

salam ayahanda..

woww..begitu jitu dan indah bahasa ayahanda...tabik spring kat ayah....


waslam

ijoismart said...

Salam ayahanda

Itulah istimewanya org lama. Dibuang jangan, dilupa pun jangan.

Ayah Zain said...

Salam Ayahanda,

Itulah kelebihan orang lama ditambah pula warisan Jeha dan Lahuma di Banggol Derdap, kg yang indah damai dikelilingi bukit Serengenge.