Tuesday, July 6, 2010

HARI KANAK2 DI SRENGENGE

Dengan nama Allah , 99 semuanya


Hari ni 4 orang cucunda dari Taman Nilam,Sungai Petani mai dengan Ustazah depa....alhamdulillah datang membawa rezeki,dan bila pulang menggugurkan segala dosa2 ku.....
Ni dia pemimpin2 masa depan negara..............moga dijauhkan dari segala haprak yang pemimpin sekarang lakukan.........nama depa aku pun tak tahu.....dan aku pun tak tanya depa....kalau tanya pun aku akan lupa.........jadi buat membazirkan ayiak lioq saja....memadai panggil cucu semuanya.
Depa boleh panjat moktan.....boleh seraga......durian tak ada......buah2 tahun ni kurang menjadi kerana kezaliman.....semua zalim....rakyat zalim,pemerintah pun zalim.Orang tua2 dah berpesan:Bila ada kezaliman pokok2 akan tunjuk perasaan dahulu dari manusia,kerana zalim datang dari manusia.......alhamdulillah ,syukurlah cucu2 sekalian di atas pemberianNya.


Malam baru teringin nak naik Iskura.........tengok yang kecik tu panjat dah keatas bonnet.....aku beri komen kat depa ....hang pa semua tak pandai eksyen.........tak dak lagak,gambar tak hidup.



OK , sekali ni cuba eksyen...............tu pun tak menjadi..........tapi tak ngapa,baru permulaannya.....
Balik nanti nak tengok bola,Paraguay lawan Belanda........jangan lupa esok ada sekolah.
salam melebar senyum.............srengenge dah lama lalui zaman budak2....itu cerita 60 tahun dulu.




2 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Ayahanda

depa semua segan kat ayahanda kut

suruh mak wan buat lawak
bergaya sakan depa

he he

Wassalam

Anonymous said...

Assalamualaikum tuan,

Many days come,
You no come,
How come?

..we are waiting..