Saturday, July 31, 2010

LE TOUR DE KOTA BARU.......MAAHAD TAHFIZ

Dengan nama Allah , 99 semuanya
Aku gemar meninjau Maahad Tahfiz....ini ialah di wakaf Zin,Tawang.

Ini ialah surau yang sedang dibina di Maahad Tahfiz Al-quran Al Ikhlas di Wakaf Zin,Tawang......sesapa nak derma bolehlah kontek aku........nombor telefon di atas dah tak berfungsi.


Para pelajar sedang tekun menghafaz Al-quran..............mereka tidak gemar bergambar......aku 'mencuri' snap gambar 3 jejaka ni.




Buat sementaranya di sinilah tempat pelajar2 bersembahyang dan menghafaz...........juga digunakan sebagai asrama.....dikirinya ialah kantin.



Ini pula sebahagian dari tempat belajar Maahad Tahfiz,Dusun Raja,Panji.Di belakangnya ialah tempat penginapan dan kantin.





Ini pula ialah pelajar2 penghafaz dari Maahad Hasanatul Ulum,Tok Bali........kapal mendarat di belakang bukan sebab tsunami,ia replika di jalan utama,sebelum ke jambatan Tok Bali.







Di sinilah pelajar2 belajar dan sekaligus digunakan sebagai surau..........mereka juga sedang berusaha membuat bangunan baru..............
Salam melebar senyum..............kalau muda kembali srengenge nak masok maahad tahfiz.....nilainya tinggi di akhirat.






3 comments:

Ummi Humaira said...

salam ayahanda....

bila ditilik pada gambar2 tu terasa sedih sangat ,tempat mereka belajaq , dhoif berbanding sekolah2 ......

kalau mcm tu ummi nk teruskan si bujang tu dlm menhafaz alquran lah .insyaAllah

Aishah said...

Tenang dan simple. Semoga segala usaha dipermudahkan dan diberkati Allah.

Rozali said...

Assalamualaikum Ayahanda

lama saya tidak menziarah ayahanda
moga ayahanda dan mak wan sihat senantiasa serta dapat menjalankan ibadah dgn lebih sempurna

ingatkan ayahandan pi umrah

Wassalam