Thursday, July 1, 2010

TETAMU DARI JAUH...SUNGAI JAGONG

Dengan nama Allah , 99 semuanya


Aku baru balik dari Becah Badong ( membaja pokok getah).....sedang bersiram ,dengar deruman kereta........ada orang mai...........Ya saudara Haji Fiesol dan keluarganya dari Sungai Jagong......suprise visit......
Haji Fiesol,sahabat satu Jemaah Tabligh..........20 tahun dulu pernah hayut dalam banjir besar semasa di Bangladesh.......perahu depa karam........dia terselamat........salah seorang sahabat maut......al-fatihah.

Ini Mak Wan posing dengan isteri Haji Fiesol dan 2 orang anaknya.



Mai waktu makan,kena makan apa yang ada........kalau tak dak...minum ayiak sejok......sila beri tau awal,kalau nak istemewa sikit.


Ikan pekasam goreng..........




Acar timun..........





Ikan bakar dan sambal dan ulam pucuk mengkudu........Lain tak ada.
Thank you for coming.
Salam melebar senyum...............srengenge melayan tetamu.






10 comments:

Ummi Humaira said...

salam ayahanda...

Sungai Jagong tu dlm daerah mana????

oh ikan pekasam , sedap tu....

Rozali said...

Assalamualaikum Ayahanda

kalau dah ada pekasam
kari unta pun tak boleh lawan
he he

Wassalam

YB said...

salam ayahanda

syok jumpa kawan lama. Ayahanda dulu join jemaah tabligh jugak ke?

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda Ummi,


Sungai Jagong kat Sg.Petani.
Ada satu lagi,yang tu kat Pendang.

Mai makan.
wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam atuk,

anta pun gemar pekasam ya ?

wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam YB,

Ya, memang terpikat dengan tabligh.
Semacam juga dengan blog.

sama2 menjalinkan salitulrahim.

Wassalam.

mama ju, said...

Salam Ayahanda

Oh Ayahanda pu join tabligh? Ayah saya memang setia sejak 70an. Wpun uzur dia luangkan masa ke sri petaling.Awal th sebelum istimaq kat sepang dia seronok bercerita pasal tu,doa byk2,ingatkan sembahyang di masjid..tapi bulan 3 tu dia pergi....tak kembali...dlm usia 74 tahun. Alfatihah.

NGINAP SRENGENGE said...

salam mama ju,


Jemaah cukup memelihara iman dan amal.

Moga roh arwah ditempatkan bersama2 roh2 orang solehin.

wassalam.

Ayah Zain said...

salam ayahanda

ermmmmmmmm terlioq abis az ni tengok ikan tuhh.

Bila la az boleh sampai lagi kat umah jeha lahuma ni.

ijoismart said...

Salam ayahanda
Ikan pekasam Sik memang sedap. Ada member kat tempat kerja dari Sik bawa jual kat ofis. Mengail sendiri dan mak dia buat.