Tuesday, July 13, 2010

IGAUAN KU

Dengan nama Allah , 99 semuanya





Gambar di atas tu ialah srengenge disamping kekasihnya Iskura.Tadi tertidoq di luar sini.....lepas tu macam2 cerita berlaku............salah satunya cukup menghiburkan diri si tua bangka ni..................ia bermula begini...............Ramadhan dah hampir,hanya 28 hari lagi....dan aku seperti biasa tak senang duduk,beria2 sangat nak berpuasa di Makkah....pengalaman aku sebulan berpuasa tahun sudah memberikan aku satu nostalgia yang cukup bermakna......setiap hari berbisik dalam hati........meronta2,memohon Allah dalam setiap doa supaya menjemput aku sekali lagi tahun ini dan tahun2 berikutnya.....di sisi Allah nothing is impossibble.





Selepas mendarat di Jeddah aku memandu sendiri ke Makkah .........bagasi penuh dibumbung Iskura ku...........Iskura cukup selesa di pandu di negara padang pasir.......aku talbiah sepanjang perjalanan...........ringkas cerita aku sampai di dataran Al safwah Hotel...........di sambut oleh Abang Samad.........aku pohonkan bilik 728............selepas selesai semuanya,aku terus ke bilik 1205 untuk bertemu CL...............tiba2 aku terkejut jaga,ekoran dari bising 2 ekor kucing berkelahi di halaman rumah...............astagfirullah.


Jejaka inilah yang aku pi cari kat bilik 1205 di Al-safwah.............cerita bertemu dengannya terputus " offline ",cuma kerana 2 ekor kucing..............


Salam melebar senyum.............srengenge sokmo mengigau.


10 comments:

Ummi Humaira said...

salam ayahanda....

kacau betoi kucing tu , oghang tak puas lg dengaq cerita ni ...

mudah2an hasrat ayahanda nk berpuasa sebulan di Tanah Suci dimaqbulkan... ameen

rosli said...

Salam Ayahanda,

Menarik mimpi/mengigau tu....esok lusa boleh sambung mimpi tu. Insyallah doa ayahanda akan diperkenankan Allah s.w.t

taj said...

Salam Ayahanda...


hahhahah...rupa2 mimpi...
kacau betul si kucing 2 ekoq tuh..

muga mimpi menjadi kenyataan, ee bestnyer berpuasa di Mekah dan bertemu ngn CL pula ye...

InsyaAllah akan mempermudahkan segala hasrat ayahanda...amin Ya Rab

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Insya Allah akan dimakbulkanNYA..

DARUL NAIM TRAVEL AND TOUR'S SDN.BHD said...

salam
insyaallah semoga impian ayah dan mak menjadi nyata.. doa azie

p/s : ayah rindu cl rasanya..

sampaikan salam pada mak

YB said...

SALAM AYAHANDA

tunggu esok sambungan mimpi malam ni punya..

manzlie said...

salam ayahanda..


anakanda doakan moga ayah akan dapt dtg di bulan ramadan tahun ni...dan kita beraya bersama sama yer...ustaz yusof pun akan dtang beraya bersama kita..


aduhai..sungguh meriahhh suasana nantia..takdapat anakanda bayangkan...


waslam

manzlie said...

salam ayahanda..


anakanda doakan moga ayah akan dapt dtg di bulan ramadan tahun ni...dan kita beraya bersama sama yer...ustaz yusof pun akan dtang beraya bersama kita..


aduhai..sungguh meriahhh suasana nantia..takdapat anakanda bayangkan...


waslam

Kak Sidah said...

salam ayahanda,

Semoga kerinduan terlaksana..insyaallah, allah itu maha pemurah lagi pemberi..

macam kenal jer kawasan mana cl bergambar tu..

support@safiudin.com said...

Salam Ayahanda,

indahnya ketika itu.

betul lah kucing ni, dok ganggu oghang sedang dalam igauan.

sok boleh sambung lagi ya..