Tuesday, September 20, 2011

DI SEBALIK SENYUMAN MANIS PRAMUGARI (SAMBUNGAN 2)


Menyelamai isi-hati pramugari kita

 
 

 Inilah rintihan2 yang terselit di setiap senyuman

Watak A :.....Selama 5 tahun bekerja sebagai pramugari, beragam-ragam penumpang sudah saya jumpai, yang banyak tingkah, yang cerewet dan lain-lain,................

Watak B:.......Satu ketika aku sangka seronoknya menjadi burung,boleh terbang di udara..........tapi bila aku pun boleh terbang , rasanya tak sepertimana seekor burung......

Watak C :.....Aku sangka orang yang tersenyum tu tentunya gembira , aku terpaksa tersenyum untuk menggembirakan orang lain.........

Watak D:.......Kami cuma menghiaskan diri untuk orang tonton semata...........

Watak E:.......pi-mai pi-mai itu cuma igauan.........ruang angkasa lebih sempit dari daratan

Watak F:       terlalu rutin





1 comment:

ainhany said...

salam ayahanda,

hihi..lawak laaa...pi mai pi mai dok tang tu jugak...