Tuesday, September 6, 2011

DI SERI MENTALOON

Rumah Terbuka MB Ku Meriah Giler!!! Bukan Setakat Budak2 Saja Yang Dapat Duit Raya, Orang Tua Pun Dapat Jugak, Makmur Negeriku...







http://www.wartakedah.net/images/aaaa.jpg

ALOR SETAR, 5 September 2011 – Rumah Terbuka Aidilfitri YAB Dato’ Seri Ustaz Azizan Abdul Razak berlangsung dengan penuh meriah. Lebih 50 ribu pengunjung dari pelbagai lapisan masyarakat hadir meraikan rumah terbuka tersebut.

Walau pun majlis dimulakan pada jam 12 tengahari namun pengunjung telah mula membanjiri perkarangan Seri Mentaloon seawal 10 pagi.

Sementara itu, di sebelah petang, majlis dibanjiri dengan pelajar-pelajar sekolah di mana mereka juga tidak mahu ketinggalan bersama-sama meraikannya.

Cuaca yang baik dan agak redup membuatkan para pengunjung yang tidak putus-putus hadir dari pagi hingga ke petang. Sementara itu petugas-petugas tidak kering tangan melayani mereka dan ada di antara makanan yang habis awal kerana mendapat permintaan yang tinggi dari pengunjung.

Antara menu yang disajikan termasuklah, nasi dagang, satay, keropok lekor, murtabak, mee goreng, lontong, soto, pasembur, ais kerim, kekacang, kuih raya,ketupat, lemang dan lain-lain lagi. Sementara itu. minuman sejuk dan teh tarik disajikan untuk pengunjung menghilangkan dahaga.

Antara yang menarik, para pengunjung berpeluang menikmati sirap rambutan keluaran Kedah Agro yang merupakan produk keluaran kerajaan negeri.

YAB Dato Seri Ustaz Azizan Abdul Razak yang muncul di majlis tersebut kira-kira pukul 12.00 tengahari disambut meriah oleh semua yang hadir. Rata-rata rakyat merindui beliau dan ingin melihat sendiri keadaan beliau setelah sembuh dari sakit baru-baru ini. Ribuan kanak-kanak beratur panjang untuk menerima duit raya daripada beliau.

Paling istimewa ialah keberangkatan tiba KDYMM Tuanku Sultan Kedah dan KDYMM Tuanku Sultanah Kedah yang turut menjadi tetamu kepada YAB Menteri Besar.






No comments: