Wednesday, February 4, 2009

MB BUBAR DUN ?

BAIK SEMBANG2 PASAI LAIN WALAUPUN
MB BUBAR DUN


Bila baca utusan online , 3 kali aku istighfar.Aku jadi kejut sampai ke teloq.Terkemut2 lubang juboq.Aku gerun dengan kata2 iklannya ; BESAR,BERANI,BERPENGARUH.

Heieieie seram,seram.


Banyak kekawan yang sesama tua dengan ku dan yang lebih mudanya bersetuju sembang pasai2 lain dari turut berbincang dalam kekelamkabutan yang berlaku kekinian.Masing2 dah meluat nak dengar pasai rasuah.Orang dok kata benda tu haram tapi haram bejadah sungguh tak reti2.Tak kenai Allah sungguh.Padahai berlambak2 uztaz2 dan ustazah2 di Negara kita ni.Pi la ngaji jangan dok asyik dengan hiburan2 semasa yang melalaikan.Produser dan penerbit juga harus pikiaq dalam2, apakah hujung jatuhnya program2 akan membawa para penonton.Dan sudah tentunya kalau positif atau negatifnya depa juga akan dapat sahamnya.Jangan dok baca pasai duit sangat.Ambik patut padan sudahla.Depa bertuhankan duit.Siang-malam pagi-petang bergomoi dengan duit.Haloba tamak dah jadi darah daging.Akhirat esok jenoh pikoi duit.Masa tu dah tak bernilai.Duit akan jadi umpan api .

Kalau duit banyak pandai2lah gunanya untuk faedah akhirat.Duit haram tak beri faedah akhirat.Dia beri bala akhirat.


Depa senang2 cakap duit juta2.Aku kalau ada sejuta,tiga kali diberi peluang hidup,masih tak habis.Hidup-mati.Hidup-mati.Hidup-mati.Oh ada balance lagi.hidup kali keempat pula.Kot2 nak habis.Itu pun pasai inflasi.Dok di Indonesia mudah jadi jutawan.Duit depa kecik.Dalam sehari senang2 habis sejuta.Kita Malaysia ni bertuah,tapi kita tak sedarkan diri,dok nak jadi firaun juga.


Jenis haprak,hapraklah hujung jatuhnya,
Bersama firaun,hamam,dan company limitednya.


2 comments:

shukor salleh said...

kalau dah mentaliti tu umno, umno la jugak. walaupun dalam PKR. Aku harap ramai lagi adun PKR lompat ke umno agar Pakatan Rakyat boleh bersih daripada puak2 metarial ni. Tak dapat perintah perak pun takpa. Tak guna simpan puak2 macam ni. Tak lama lagi selangor juga akan ikut jejak langkah yang sama.

NGINAP SRENGENGE said...

sdr anuar ni terlalu tergesa2 nak buat sesuatu.baru menang pr12 di 5 negeri,dah nak perintah pula malaysia.releks la dulu brother.pak la pula terlalu releks pula.itulah orang pulau pinang.kedua2 depa rugi.najib pun tak tau lagi untung sabut ke ,untung batu.Tok Guru contoh yang terbaik.tak tamak dunia tapi tamak akhirat.orang cerdik dan waras.