Friday, January 8, 2010

THE LOST WORLD

























TIADA UNTUNG DI DUNIA
TIADA PAHALA DI AKHIRAT



Takkan aku tau nak perbuat.Dan tak mengerti apa yang harus aku cari.Jejari ku cuma menari ikut irama hati.Gundah jiwa ialah satu misteri.Akan ku selimuti kerana tak mau memerhati.Dunia menuju ke destinasi terakhir,keadaan membuat semua yang hidup menjadi mayat.Beginilah kerana tak tau akan hukum.Tak tau akan hukum cukup mencelakakan.


Lihatlah bangsa kita menjadi terkeping2.Masing2 kepingnya menari tersendiri.Ada ikut kiri dan ada ikut kanannya.Bila berkeping senang sekali dilarikan anjing.Mudah sekali dibaham oleh serigala lapar.Kepala ke sana.Kaki ke sini.Cukup masa habis di bawa pergi.Yang tinggal busuk dan hancing.Taik habis ditelan babi.Dibuat perencah sebelum makan.Perencah rasuah,perencah tipuan,perencah hiburan,perencah mengkhianati sesama sendiri dan berbagai lagi. Ya.-Rabbi.




6 comments:

Anonymous said...

Salam tuan,

Do you still remember Dr.Smith in "Lost In Space."?

Imran Paris said...

Ayahanda...saya kagum...kenapa ye begini jalanan hidup yg di pilih. Tertanya dan terus bertanya

Anonymous said...

Akum Pak Cha. Urutan pada perjumpaan 5hb Disember 2009, saya perlukan bantuan Pak Cha untuk perlengkapkan infomasi those yang keluar dari Sik untuk melanjutkan pelajaran menengah jurusan bahasa Inggeris serta mereka-mereka pelajar awal Sekolah Inggeris Sik di bawah pokok kat tepi pejabat pos hingga ke sekolah di kg dusun. Kalau boleh nama-nama guru jika ada.

Dari Saya
Ahmad Abu Bakar

Anonymous said...

Akum Pak Cha. Urutan pada perjumpaan 5hb Disember 2009, saya perlukan bantuan Pak Cha untuk perlengkapkan infomasi those yang keluar dari Sik untuk melanjutkan pelajaran menengah jurusan bahasa Inggeris serta mereka-mereka pelajar awal Sekolah Inggeris Sik di bawah pokok kat tepi pejabat pos hingga ke sekolah di kg dusun. Kalau boleh nama-nama guru jika ada.

Dari Saya
Ahmad Abu Bakar

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
sonata anak kancil said...

Salam - datang ke rumah Ayahanda ni...hanya pandang dari jauh Ayahanda semasa gahtering PDKM -
dengar2 nak buat gahtering kat Sik pulak ni...best gak!