Friday, July 2, 2010

SISWA DAN SISWI UKM MAI KE SRENGENGE

Dengan nama Allah , 99 semuanya


Syukur alhamdulillah kerana srengenge di kunjungi kawan dan sahabat setiap hari.Hari ini 2 orang dari menara gading datang mengadap

professor srengenge.......Mohd Azli Mohd Ali dan Solehah Abu Bakar dari UKM Bangi tiba pada waktu petang semasa membuat N3 Sarapan pagi Jumaat............jadi aku perkenalkan blog semua rakan PdKM pada mereka berdua , lepas tu baru submit N3 nya. Tengok tu.....Azli dan Solehah asyik mendengar kuliah yang aku berikan.........mereka datang mencari bahan untuk membuat thesis kesusasteraan...........tentang Pak Shahnon dan novel2nya.Sudah tentunya pasai RSJ ( Ranjau Sepanjang Jalan ) dan SHIT.Dah 16 tahun aku tinggalkan kesusasteraan...........jadi ingatan pun jadi tak menentu,lebih2 lagi bila meningkat tua ada2 saja yang tak kena....ingatan terutamanya.

Tu depa berdua dok selongkar bahan2 yang aku simpan......ada sikit saja,yang lainnya reput dimakan waktu.Dah turun melepak atas lantai.Azli mengambil gambar2 penting untuk thesis mereka.


Nak mai lagi ,belum habis kerja lagi.........tapi kita minum dulu.Itulah saja yang ada pulut udang dan ayiak oren sunquick.....Mak Wan melayan mereka penuh mesra........senyum Mak Wan melebar sampai ke telinga.
Sila inform bila nak mai.
Salam melebar senyum................meet professor srengenge.




2 comments:

mama ju said...

Assalammualaikum Ayahanda

Hehehe..Sekarang dah tak panggil Ayahanda..nak tukar kepada professor Srenggenge....sedaap jugakan..boleh lawan Professor Kamil..

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE said...

salam mama ju,

Prof.Kamil lebih hebat.Buku Travelog Hajinya saya dapat kat makkah.

professor srengenge dah di ujung usia.....bila2 jam boleh belayar.

Wassalam.