Thursday, August 5, 2010

AYAM KAMPONG

Dengan nama Allah , 99 semuanya


Si Bob ni juga dikenali sebagai chef Wan..........dari kecik pun dah besar, dan lani 3 kali ganda aku,entah2 dah lebih.......sekarang dah pandai kontrol makan........dah memahami semua penyakit tu datang dari perut......kalau tidak semua boleh di balon......makang,makang,makang : kata Cik Dah.
Kelmarin Ustad Din beli 2 ekor ayam kampong.........semua diserah pada Bob menguruskannya.........untuk memasak serahkan pada bonda mereka dan pembantu Cik Dah.Mestinya buat masak lemak serai dan kunyit hidup , bubuh sikit daun limau purut.........cukup menyelerakan...........tapi aku tak berapa gemarkan ayam , sebab ayam makan taik.
Salam melebar senyum..........srengenge ingatkan jangan berkokok macam ayam jantan,nanti berderai2 taik melumurkan ekor.

3 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Ayahanda

lama betul tak pekena ayam kampung ni
nikmat, kalau dimasak rendang
he he

Wassalam

Ayah Zain said...

salam ayahanda,

lor, terlioq pulak denagr ayam kampong ni. nak g cari la sebelum puasa ni

rezeki said...

salam ayahanda dan bonda

kat rumah saya tepi hutan ni ada 6 ekor ayam kg yg tidur bertenggek di belakang garaj rumah kat palang, depan ada 4 ekor tumpang tidur kat tepi pokok bunga hehehe


yg tak tahan tahi ayam pagi2 melambak dan satu lagi bila dia nak bertelur , habis dipanjatnya kereta , calar balar hehehe

nak kena tangkap dan sembelih ni hehe