Thursday, August 26, 2010

YB HJ CHE UDA CHE NIK

Dengan nama Allah , 99 semuanya


Pagi tadi sempat singgah di Pejabat YB Haji Che Uda Che Nik,Ahli Parlimen Sik....kebetulan juga dapat jumpa sahabat lama Haji Isa Taib,aktivis Pas.Dia member kamceng UstazHaji Ismail Kamus...bergiat dalam Pas sejak di Kolej Islam,Kelang lagi............juga ada bersama Pak Ku Bahador (bekas UMNO)...dah tak percaya lagi kat UMNO........aku dulu lagi tak percaya.
YB sebok hari ni......nak agihkan bantuan kepada mangsa banjir di Sik baru ni....dan juga habuan untuk rakyat miskin di Sik..........heran aku dengan gejala ni.......dah lebih 50 tahun UMNO memerintah masih ada lagi rakyat miskin.......sepatutnya mereka dah lama dulu terbantu....sembang saja duit juta-juta.....tapi habis ke kocek sapa..........di akhirat akan terbongkar semua itu..............tunggulah.

Ini pun guni-guni beras yang akan diageh oleh YB Che Uda .............kalau masih muda ingin juga membantu tenaga.........baru tau letih ke tidak dok tanggong guni2 beras tu.........rumah2 yang masih termiskin ni pula bukan di tepi jalan........jauh di pendalaman.....


Aku juga dapat kenyataan akhbar YB,Ahli Parlimen Sik berhubung dengan banjir baru2 ni.Untuk membaca,sila klik gambar,kemudian zoom positive,supaya jelas bila membaca. Diatas tu mukasurat 1




Ini muka surat 2




dan mukasurat 3.
semasa banjir baru2 ni srengenge di luar kawasan.........jadi aku tak dapat buat entri khas banjir tersebut..........semua kesan dari pembalakan..........taulah sapa yang membalak tu.....pasai tu tak rioh ayam2 berkokok.
Salam melebar senyum.............srengenge juga YB.......Yang Bersara




3 comments:

Rozali said...

Salam Ramadhan Ayahanda

moga usaha usaha itu diberkati Allah

Wassalam

YB said...

salam ayahanda,

YB HCUCN memang tulin punya, boleh banyak membantu. Tapi YB saya sekadar nama jerrr...

ainhany said...

salam ayahanda,

Alhamdulillah berkat Ramadan dan keperihatinan masyarakat,yg susah dibantu, yg fakir akan terus dipantau...

Tahniah atas keprihatinan YB dgn amanah yg dipikul. Tpi ayhanda jd 'taiko' je ya, biar org muda yg keje, angkat berat2..:)