Friday, August 13, 2010

SP INN JEMPUT RG BERBUKA POSA

SELAMAT BERBUKA DI SP INN

WE THANK Q IN ADVANCE


Dengan nama Allah , 99 semuanya





Alhamdulillah.........hari ini RG bergerak ke Sungai Petani berbuka puasa di SP Inn.

Dua buah bas dari Sungai Petani datang menjemput semua pengungdi dan AJKnya.Petangnya rasa nak hujan,mendong gelap di sebelah timur

RG turut membawa sebuah basnya untuk memberi keselesaan pada semua penumpang yang berjumlah lebih dari 100 orang.Maklomlah anak2 RG pun dah banyak besar dan panjang berkat dari korban yang masyarakat berikan.Makanan yang berkualiti dan kediaman yang menambat hati.


Kenapa bas untuk lelaki ni belum penoh...........belom sembahyang asar ? Ada lagi yang belom....tulah dok habaq , buat sembahyang berjemaah...ok,ok surau kami kecik,tah muat bila semuanya hadzir.........kita pi cari pitih,insyaallah dapat nanti....kita buat surau yang lebih besar....orang2 yang berada tu masa mana lagi nak buat amal jariah ? PELUANGNYA MASA HIDUP NI LAH.



Yang pompuan beres..........semua ke posa ni ?.Nampaknya Mak Wan jadi kemudinya. Di awal posa muka semua tembammmm.




Seperti biasa bas 'globetrekker' RG ada co-dribernya.........tu Kak Long bersedia mengambil alih Pak Tam..........malam ni Pak Tam tak boleh terus tidoq lepas teraweh.......tapi kalu ngantuk juga,serah steering bas tu kat Kak Long.





3 comments:

kak su said...

Salam Ayahanda

Saya dapat bayangkan betapa gembiranya anak2 tuu kan.

Saya pun baru balik dari Kembara Prihatin Ummah ke Surabaya.

Sembayang trawih pertama dgn anak2 yatim dan berbuka puasa bersama penduduk Islam di Pulau Gili.

Besar sungguh kebesaran Allah,Semuga kesedaran yang saya perolehi kekal jadi ikhtibar.

Alhamdulillah.

Semuga anak2 di sini pun dirahmati Allah.

Wslm

Rozali said...

Assalamualaikum Ayahanda

MAk Wan senyum melebar
nak berbuka di hotel
he he

Wassalam

Anonymous said...

Assalamualaikum tuan,

Kami berdoa dan berharap semoga RG tidak dilanda banjir lumpur seperti yang tersiar dalam tv.