Friday, August 27, 2010

PASAR MINI ANAK2 YATIM

Dengan nama Allah , 99 semuanya


Berkat sumbangan sponsor2 wang ringgit ,bahan2 binaan,sumbangan tenaga dan idea bangunan tambahan Pasar Mini dah 99 % siap.....cuma menunggu menyiapkan wiring eletrik untuk di gunakan.Pohon selepas ini masyarakat Sik datang membeli barangan2 keperluan dari kedai ini.Dengan pembelian anda semua secara otomatik anda adalah pembiaya2 membantu anak yatim,yang sangat dituntut dalam Islam.Nabi saw bersabda mafhumnya :Sesapa membantu anak2 yatim di akhirat nanti,mereka dengan aku seperti ini ( Nabi menunjukkan 2 jejarinya rapat2 ).Aku juga adalah anak yatim..............sapa tak mau duduk rapat dengan Nabi ?




Inilah bahagian bangunan tambahan yang sudah hampir siap,dan menunggu masa memasukkan bahan tambahan............terimakasih juga kepada sponsor barang2 untuk pasar ini.

Para petugas sedang menjalani kerja rutin................sumbangan anda semua sangat bermakna dalam hidup ini......di akhirat insyaallah mendapat lipatan ganda pahala : itu janji Allah,dan Allah tak mungkir janjiNya.

Baju raya dan songkok pun dah ada......membeli sambil memberi sumbangan kepada anak2 yatim kita.....mengikut bancian kami,masih ada lagi 3 ribu anak2 yatim di daerah Sik ini...........kami hanya mampu memelihara 101 orang yang sedia ada..........itu pun setakat mampu keuangannya........untuk makan-minum,pakaian,duit sekolah,yuran2 tuition,bil elektrik,bil air,peralatan2 mesin membasuh,freezer,perbelanjaan bas dan kereta ke sekolah dan segala2nya mencecah RM 25,000 sebulan.Oleh kerana penggunanya ramai , peralatan eletrik cepat rosak dan perlu di tukar ganti dari semasa ke semasa.....maklumlah hidup dalam satu keluarga yang besar.


Di sini ruang kopiah putih dan kain pelekat.......murah....harga promosi...........terima kasih kepada sponsor barangan.



Wah kuih raya pun dah siap..............hari ni 17 Ramadham,ada lagi 12 hari.....harap dapat buat pesanan segera........
Salam melebar senyum...............srengenge tanpa anak2 yatim , siapalah aku sebenarnya.....




No comments: