Thursday, August 26, 2010

BERBUKA d RESTORAN ALAUDDEEN,SG.PETANI

Dengan nama Allah , 99 semuanya


Malam ni dapat jemputan dari Restoran Alauddeen,Sungai Petani.........sepanjang Ramadhan ginilah....kalau tak dijemput,makanan dihantar ke RG....jazzakallah khair....semalam sepasang bekas gurubesar Haji Hussain dan Hajjah Rokiah sponsor di RG.......terimakasih.
Hebat hangpa ni , kami tumpang rezeki hangpa...............tanpa hangpa kuranglah manfaat nya kami hidup di dunia........lahir hangpa membawa berkat untuk manusia lain.Walaupun depa yatim dan datang dari keluarga miskin,jelas kelihatan mereka dah dapat merasai kegembiraan seperti anak2 yang lain........banyaklah bersyukur pada Allah.

Dua pemuda ni aku belum 'promote' dalam blog aku............walau muda tapi cukup berwibawa menjalankan tugas sebagai warden RG bahagian putera..........cerah masa depan Juraij dan Hafiz,insyaallah.........dikiri Juraij dan dikanan hafiz.......selamat berkhidmat.


Malam ni Kak Long jaga Putera2 RG pula.........cari pengalaman....tak sama kerenah lelaki dan kerenah pompuan...........bergambar bersama kakitangan Mara Liner


Yang pompuannya mana pergi ............jangan bersolek lebih2 ni bulan posa.


Dua buah Mara Liner dah bertolak.....nak cepat sampai.......nak masok pusat bandar Sungai Petani......jam sana sini.........nak parking dalam pekan bukan sonang.........


Ni kena bawa bekal ni.........sepat kering goreng.........untuk membuka selara..........penyedap rasa.......selera orang tua........orang abad ke 20........dah dapat merasai 2 abad,walaupun hidup belum cukup satu abad........abad 20 dah berlalu............sekarang dah abad ke 21.
Salam melebar senyum...................srengenge bersyukur kalau boleh hidup lama sebegini.






1 comment:

aznaz said...

salam from makkah...


ayahhhh...sedapnyer sepat goreng tuhhhhhh...


sampaikan salam sayang anakanda pada bonda dan anak anak gemilang...


waslam