Friday, August 27, 2010

SLOT BERBUKA DAH PENUH

Dengan nama Allah , 99 semuanya


Malam ini slot berbuka posa terpaksa di kongsi bersama,kerana bilangan sponsor melebihi hari2 Ramadhan.UiTM Kedah dan Syarikat Toyota Sungai Petani Selatan menjadi sponsor pada petang ini.UiTM mengadakan majlisnya di Rumah Gemilang dan Toyota SP Selatan mengadakan di Sungai Petani...........alhamdulillah dan jazzakallah khairan.
Sebahagian dari anak2 yatim di bawa ke Sungai Petani untuk memenuhi permintaan Toyota,dan yang lain menunggu di Rumah Gemilang menyambut rombongan dari UiTM.
Rombongan UiTM datang dengan sebuah bas....iskura tu saja2 tayang diri saja.

Ini kegiatan depa sebelum berbuka.


Aku pun tak tau apa depa buat................seeloknya bermunajat pada Allah sebelum berbuka.



Biarkan mereka,kan mereka dah cerdik-pandai...........




4 jejaka ni ialah orang kuat persatuan agaknya............aku tak berbual panjang dengan depa......aku kurangkan cakap,dan aku lebih gemar menulis.......macam bermain dengan tali......wallahuaklam.





Ini salah seorang pensyarah UiTM.............aku pun tak bertanyakan nama beliau.........tak perlu aku bertanya,panggil saja ustaz............kalau aku tanya pun aku akan lupa....Tun M kata Melayu mudah lupa........bukan melayu saja,bangsa apa pun mudah lupa bila dah tua.........orang2 politik kata Tun M pun dah nyanyok.......jangan hidup lama2,mampuih tak jadi muda.
Salam melebar senyum................srengenge suka makan ulam awet muda.






2 comments:

Kakzakie Purvit said...

Salam ayahanda,

Syukran masih ada yang belum lupa pada mereka yang perlu. Kepada yang mudah lupa tu kenalah selalu bertahajjud agar minda tidak mudah lupa. Biarkan mereka yang lupa bahawa mati tetap akan menjelma.

Makan ulam tu best kan....he..he...

IBAN MUSLIM said...

Assalammualaikum,

Alhamdulillah,usaha murni...rai anak2 yatim...pahala yg besar di sisi-Nya sebagaimana janji yg dilafazkan junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w...

Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:”Orang-orang yang bertanggungjawab mengurus anak yatim, baik dari keluarga sendiri atau tidak, maka aku dan dia seperti dua ini di syurga kelak.” Dan baginda memberi isyarat dengan merapatkan jari telunjuk dan jari tengah (ertinya berdekatan).” [Bukhari]

Syukran...