Friday, May 15, 2009

CARILAH BUMI LAIN

BILA IBRAHIM a.s BERHUJJAH DENGAN NAMRUD


Ada yang bahagia dan ada yang sengsara.Banyak raja2 zaman dulu yang diriwayatkan hidup cukup sengsara.Raja Namrud cukup sengsara bila berhujjah dengan Nabi Ibrahim as.Dengan kezalimannya dia mengaku sama dengan Tuhan Nabi Ibrahim.Dengan zalim dia hukum Nabi Ibrahim.Dia menzalimi untuk menegakkan kuasa padanya.Supaya kuasanya tak diganggu gugat.Akhirnya Allah menunjukkan kuasaNya yang lebih tinggi.Hidayah Allah tak diberi kepada yang zalim.Jadi tok sah sangat nak berhujjah dan berurusan dengan yang zalim.Berdamping jauh sekali.Silap2 hari kita di baham oleh si zalim.


Pasai undang2 aku langsung tak pandai.Buta terus.Dalam pembicaraan kes2 terkini,lebih membuat aku bodoh sebodohnya.Yang ni kata sah,yang ni kata haram, yang ni kata tangguh.Yang aku Cuma paham ialah tak releven,semasa kes cokelat hacks.Pasai altantuya langsung aku tak reti.Yang jadi idaman ku ialah nak melaksana hukum Allah , dan aku cukup yakin dengan keadilannya.Berambuslah dari bumi Allah ini kalau sesapa saja yang tak yakin dengan undang2 Allah.

No comments: