Friday, May 8, 2009

MAU , TAK MAU...........

MAU , TAK MAU………


Mau , tak mau (MTM)…….boleh membongkar alam misteri dalam diri setiap individu.MTM juga melambangkan kerugian.Mesti kena,there is no choice.MTM membuat sesapa saja tak boleh lari.Mesti dihadapi.Suka atau tidak ,mesti bertemu.Hujung jatuhnya yang ada.Banyak perkara membuat kita MTM.
MTM,kita akan mati.MTM kita akan bertemu dengan Allah.MTM kita adalah nobody.MTM kita kena serahkan kuasa.MTM menunjukkan kita hidup dalam serba kerugian.Kita rugi kerana dunia yang pendek membuat kita lama merana di akhirat.Orang yang untung mendapat lazat akhirat,cuma dengan sedikit amalan baik.Kelazatan Abadan-abada.


Oleh itu MTM…berserahlah diri.Jangan jadi orang gila,jangan jadi orang bodoh.Jangan jadi MTM saja.Selidiklah rahsia alam,bongkarlah khazanah akhirat.Lepas tu mesti punya mau.


MTM , kenalah bertemu Allah.Kena MTM guna hukum Allah.MTM kena pandu dengan Al-quran.MTM janganlah bongkak.Jangan sombong.MTM dunia akan binasa.MTM jangan jadi haprak.Dengan kuasa yang sedikit Allah berikan,pandai2lah gunakan dia.Jangan terperangkap dengan syaitan.Syoknya sikit,azabnya lama dan perit.MTM muhasabahlah diri.Buat checking segera,sebelum ajal tiba.MTM mati juga.

No comments: