Monday, May 4, 2009

HADIS NABI saw MEMBONGKAR RAHSIA

HADIS NABI saw MEMBONGKAR SEGALA RAHSIA


Kita tak akan rasa pelek melihat kejadiaan2 terkini.Segala rahsianya telah pun diceritakan Nabi saw.Pilih mana saja hadisnya,bukti terpampang di mata. Tidak satu pun ,malah hampir semuanya ada.Cuma yang besar2 saja yang tak dapat dilihat.Tapi ketibaan akhir zaman cukup jelas.


Aku cuba nak menulis,tersalah sana sini.Macam cakap juga,mudah tersasul.Aku terpaksa buat checking supaya tak tersalah.Yang takutnya….takut orang tak paham apa yang ku tuleh.


Tadi aku membaca sebuah hadis yang mengupas panjang lebar tentang keadilan pemerintah.Membaca hadis semasa badan tak sihat cukup memberi kesan.Kerana nyamok kemetot ( kata anak saudaraku) ,dah hampir 20 hari aku jadi melongo bodoh.Hadis tersebut memberitau bagaimana pemerintah menghisap darah antara satu sama lain.Mereka adalah seperti serigala mengoyak daging2 kambing.Aku tak mau kupas lebih panjang kerana aku tak 100 % sihat.Tapi cuba saudara renungkan sikit,sudah pasti ia akan mentafsirkan segala yang berlaku kini.Dengan tamak pada dunia itulah mereka menghisap darah sesama sendiri.Masing2 berebut , walaupun sesama kroni.Masing2 berebut walaupun tendernya terhad.Aku pijak kepala hang,hang pijak kepala yang lain.


Wallahuaklam.

No comments: