Tuesday, May 12, 2009

SHOOTING SPREE

SHOOTING SPREE


Today I go shooting spree.With Hasang and Smail much more younger than me,they are local hunters known not only in Srengenge but Sik as a whole. Musim buahan tahun ini kurang menjadi kerana berbagai bala,bermacam bala,serba mak neneknya bertubi2 menyerang manusia.Allah tak merestui permohonan hambanya.Orang tua ku beri tau salah satu sebab buah2an mogok ialah bila kerajaan tu zalim pada rakyatnya.Itu pertanda yang cukup jelas.


Kerana buahnya kurang dan diserang pula oleh tupai sebelom dibolot oleh babi yang berkeliaran ,aku ambil tindakan memanggil Hasang dan Smail menembak tupai2 yang aku cukup sayang nak membinasanya.Hasang dan Smail tepat mengena sasaran bila trigger dijatohkan.Satu pun tak miss.15 biji peluru,15 ekor tupai yang depa dapat membunuh.Bulat2 dan gemok.Kerana cukup makan.Sebelum ni aku tak pernah melastik.Tapi kalau biarkan depa,nanti habis tak dapat makan.Tupai tu pun bukan makan sangat,tapi dengki yang banyak.Tebok sana,tebok sini,merata2 buah.Jadi habis rosak semuanya.


Semoga bila musuh2 dah reda , dusun akan ada dalam aman damai.Negeri kita pun kalau nak bagi aman damai kena buang had dok khianat dan dengki….insyaallah aman lah kita.

No comments: