Tuesday, June 30, 2009

KETAGEH BERBINI




KETAGEH….AYIAK LIOQ MELELEH


Peringkat ketageh adalah peringkat terok.Tak dak ubat yang boleh menyekatnya.Bila ketageh rokok,habaq pi apa pun tak pakai.Penaik harga pun tak pakai.Dok nak hisap juga.Biaq tak makan pun OK.Asalkan ada rokok.Ketageh yang lain pun sama saja.


Baru2 ni ada orang pas ketageh nak masok umno.Maka diciptakan UG.Umno pula gila talak nak bersatu dengan pas semula.Kedua2nya parti orang melayu.Habeh hingar bingar di 4 penjuru alam.La ni dah reda sikit.dan ada lagi yang dok sondoi2 pungkoq umno.Kalau ada jodoh apa salahnya.Tapi jangan biar anak2 berkecai lari kesana ke mari.


Bila UG tak jadi , bila umno dapat talak tiga ( dari pas,dap dan keadilan), timbul pula nak debat.Aku ingat depa 2 ekor ni tok sah dok berdebat dan berpakat.Biar hidup sendiri2.Tak berpakat lebih elok,kerana aku nampak jodoh depa tak kekal.Perangai tak sama,lama mana boleh bertahan.


Tok sah pakat.Adalah penting hidup berasingan.Tunjuk kekuatan sendiri.Tunjuk kecekapan sendiri.Bersaing dalam segenap aspek.Biar lawan berdepan. Jangan dok sorok batu.Kalau betul2 anak jantan.Kalau betoi2 gentleman.Baru kami rakyat tau sapa yang handal.Lawan betoi2,jangan suap referee.Pilih referee yang adil.Nak buat demokrasi,buat demokrasi elok2.Jangan berdolak-dalik.Kalau tipu macam Tun M kata takdi : makan rasuah macam makan babi.Aku pula nak tambah : kalau dapat elaun dari penipuan,elaun pun macam babi juga.Haram macam rasuah juga.Ketageh nak makan babi juga ? Masih telioq nak makan babi juga ? Tunggulah selsema babi .

2 comments:

Anonymous said...

Ketageh nak berbini satu hal, tapi yang pi kacau bini orang tu buat ape??

NGINAP SRENGENGE said...

Nampaknya ketageh dan kacau berleluasa selagi manusia hilang kemanusiaannya.

Kehabisan dunia ialah kemusnahan.Bila nilai manusia terhakis tunggulah saat the big bang.